"קשה לי לדבר" | צפו

הוידאו האחרון של הרב אורי זוהר; "זו המשימה שלי בחיים"

כחודש לפני פטירתו של הגאון רבי אורי זוהר ז"ל, הוא השתתף בכינוס לאברכים ונתן את נאומו הפומבי האחרון - שנדמה כי זה צוואתו • בנאום פרס הרב אורי את משנתו בענייני קירוב רחוקים | צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ר' אורי זוהר בנאומו הפומבי האחרון (צילום: באדיבות לב לאחים | שיא לייב)

את מירב שנותיו בקרב הציבור החרדי, הגאון רבי אורי זוהר זצ"ל, השקיע בקירוב רחוקים במסגרת 'לב לאחים', כעת 'כיכר השבת', מביא תיעוד בלעדי, מנאומו השנתי לאברכים העוסקים בקירוב רחוקים, בכינוס של ארגון לב לאחים.

ר' אורי, שהשתתף כל שנה בכינוס, כמעט ולא השתתף השנה וזאת בשל חולשתו המרובה, אך ברגע האחרון, הוא החליט לשנס מותנים וכן להגיע לכינוס, שם נשא משא נדיר, בו פרס את עקרי משנתו בהנהגה הראויה עם קירוב - בעקבתא דמשיחא, והכל על פי משנתם של תלמידי הגאון מוילנא, כפי שהבינם ונהג על פיהם. הן ביחס לאחינו החילונים והן ביחס לנוער מתמודד מקרב בני הציבור שומר תורה ומצוות.

הנאום המלא

האמינו לי חברים, לעמוד במשימה הזו זה מאוד קשה, לדבר לבעלי תשובה, אני יכול להביא איזושהי תועלת, עברנו המשפחה ואנוכי, את התהליכים האלו, אז אפשר להזדהות ולהבין, אבל לדבר לציבור קדוש זה קשה..

ר' חיים קנייבסקי זי"ע חזר ואמר בשנים האחרונות שאנחנו בעקבתא דמשיחא, גם ר' דב לנדאו התבטא כך. אך מה זה אומר לגבינו?

יש נקודה פנימית בלב כל אחד מישראל - האמונה בייחודו יתברך, והנק' הזו מוגדרת כ'שכינה הקד'' ושכנתי בתוכם נאמר ולא בתוכו, בלב כל אחד ואחד, והנקודה הזו שאין לה שם ולא הגדרה - זאת הנקודה שאנחנו זכינו בה בהר סיני - אנא נפשית כתיבת יהיבת, מסרתי את עצמי לכלל ישראל.

כשנגשים היום לבעל תשובה, הגולם קם על יוצרו - הכל מתמוטט, מערכות כלכליות, שום דבר לא בטוח, ופתאום מתעוררת בקרבם הנקודה הפנימית הזו… אל הנקודה הזו צריכים להגיע…

ואפשר להגיע לנקודה הזו רק בדרך אחת - אהבה!

וזה העיקר של התפילה - צריך להתפלל על הנקודה הזאת, זה לא תלוי בלבוש ולא תלוי בהנהגה, הרצון שלו להתחבר עם הבורא עולם - על זה אנחנו צריכים להתפלל, הגענו לנקודה הזו, זה הבירור האחרון!

אנחנו ודאי ודאי בעקבתא דמשיחא - אין שום ספק!

מי שהנקודה הזו נמצאת בתוכו, הקב"ה לא יוותר על שום ניצוץ נשמה שעדיין נמצא שם - לא ידח ממנו נידח! זה הבירור האחרון!

איך מתחברים לנקודה הזו? כך אמרו תלמידי הגאון מוילנא - להפוך את האני - לאין! להפוך את עצמי למבוטל לרצונו!
זה עכשיו הזמן להתפלל ולבקש רחמים כל אחד מאיתנו - שלש פעמים ביום!

שאצליח להתחבר כך גם לבני ביתי, וגם לרחוקים יותר. כדי שהנקודה הזו תתעורר.

ורואים גם בצד השני, איך הסטרא אחרא מבררת את עצמה החוצה במושגים ש…לא הייתי מאמין לשמוע! מגדירים אנשים כ…בהמות… כתת אדם! - הם מוציאים את עצמם מהכלל!

יש ערלה שחייבת להיכרת, יש דבר כזה, והטוב הזה מתברר מתוך הרוע הזה ואנחנו צריכים לקבל על עצמינו לבקש על כל יהודי ויהודי מי שזה לא יהיה שאותה נקודה פנימית הזו של אהבה ושל הזדהות - תתעורר וכך יתחבר עם ישראל לאבינו שבשמיים.

זה צריך להתחבר עם כל אחד ואחד מישראל!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר