ריאיון חריג | צפו

הנין של גדולי ישראל חושף: כך הקמתי 'מחתרת חרדית'

חשיפת 'כיכר השבת': אליהו כהן, הנין של גדולי ישראל חושף בריאיון מצולם וחריג, איך הפך את חדרו בפנימייה הישיבתית למעבדת חומרי נפץ - "להכין מטען עולה 40 ש"ח וקופסת פרינגלס" ומספר על הקמת המחתרת החרדית | צפו (מעניין)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכנת חומרי נפץ בפנימייה (צילום: חדשות הערב כאן 11)

חשיפת 'כיכר השבת': מעצרו של אליהו כהן צעיר חרדי, נינו של מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ושל הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, הוארך אתמול (שני) בפעם השנייה, זאת לאחר שנחשד ב"סוג של הקמת מחתרת". עקיבא וויס, כתב כאן חדשות, ערך ריאיון עם אליהו, בו הוא סיפר לו על כוונותיו להקמת מחתרת חרדית.

אליהו כהן מבני ברק, נעצר לפני יותר מחודש, בחשד לפעולה בנשק או מתקן למטרת טרור וכן ברכישה או החזקת נשק שלא כדין. על פי החשד, כהן רצה לייצר מטענים על מנת להקים מחתרת חרדית ולחמש את נוער הגבעות.

בנוסף, החשוד נחשד גם בקשירת קשר לעשות פשע ועוון, איומים בהכנת עבירה בחומרים מסוכנים ובעבירה של הכנה לביצוע מעשה טרור.

כהן נעצר לראשונה לפני כחודש, זאת לאחר שהמשטרה פשטה על מעבדה במודיעין עילית, סיפור שנחשף כאן ב'כיכר השבת'.

בריאיון שהעניק אליהן לעקיבא וויס, הוא מספר כיצד הפך את חדרו בישיבה במודיעין עילית למעבדת נפץ. כאשר לדבריו, המטרה שלו הייתה לחמש את הגבעות במטענים וחומרי נפץ כדי לבצע פעולות תג מחיר נגד פלסטינים.

במהלך הריאיון הוא מודה בפני המצלמות בחשדות, בהכנת המטענים והאידאולוגיה מאחורי המחתרת; "התכנון היה להקים מחתרת חרדית, זה לא לפנצ'ר עוד איזה צמיג בשייח ג'ראח. זו תוכנית סדורה ברמה של המחתרת".

אליהו סיפר עוד בריאיון: "כל מטען היה עשוי סך הכול מאבקת שריפה, בקבוק גז ופרינגלס ריק. כל מטען עולה בערך 40 שקל. המטען הראשון שעשיתי התפוצץ לי בידיים כשזרקתי אותו מהחדר".

צפו בריאיון החריג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר