ראש השנה בפוניבז'

הגרי"ג אדלשטיין תקע בשופר; הגרב"ד היה ה"מקריא"

אלפים ביקשו להתברך בליל ראש השנה מהגרי"ג אדלשטיין אך בשל העומס עלה רה"י לארון הקודש ובירך את כולם; זה מה שהתרחש בתפילות בפוניבז' (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגרי"ג אדלשטיין (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש השנה בפוניבז': אלפים מתושבי בני ברק הגיעו בלילה הראשון של ראש השנה להיכל ישיבת פוניבז', כדי לעבור יחד עם תלמידי הישיבה והלתברך בברכת "שנה טובה" מראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, אך בשל העומס העצום לא התאפשר לפלס מקום אל ראש הישיבה ובעקבות כך עלה הגרי"ג בסיום התפילה לבימת ארון הקודש ונופף בברכת "לשנה טובה" לכלל הציבור שהשיב לו בקול בחזרה.

בלילה השני של ראש השנה, עלה הגרי"ג שוב לאחל "גוט יום-טוב" לקהל וראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי עלה גם הוא אחריו ואיחל "גוט יום-טוב" לקהל והציבור ענה חזרה.

בשני ימי ראש השנה תקע הגרי"ג בשופר בתפילה בישיבה והגרב"ד היה ה"מקריא". ביום הראשון התפילה הסתיימה בשעה 14:55 וביום השני בשעה 14:25

לאחר התפילות בראש השנה, צעד הגרי"ג אדלשטיין למעונו על המדרכה ברחוב ראב"ד כאשר המונים עומדים לאורך הרחוב להתברך לשנה טובה. ראש הישיבה נופף בידו לכל הקהל לאורך כל הדרך ובירכם.

יצוין כי השנה לראשונה נשיא הישיבה הגר"א כהנמן לא התפלל במניין הישיבה המרכזי וירד להתפלל במניין האברכים השני המתקיים בהיכל הגרח"ש, זאת לאחר שמחוסר מקום, 80 תלמידים משיעור ב' נאלצו לרדת להתפלל בהגרח"ש ונשיא הישיבה החליט לרדת ולהתפלל איתם ובכך לחזק את התפילה במניין הנוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר