"לא יצליחו להסית אותנו"

בכיר ב'אגודת ישראל' מבהיר: "לא ניכנס לממשלה בלי חוק גיוס המקובל על האדמו"רים"

האם יהדות התורה תכנס בכל מחיר לממשלת נתניהו? גורם תורני בכיר ב'אגודת ישראל' מבהיר היום ל'כיכר השבת': "המשחקים שעושים המפלגות השונות לא יעזרו, אנחנו לא נכנס לממשלה, אם לא יכנס להסכם הקואליציוני חוק גיוס - כפי שהאדמו"רים דורשים" (חדשות חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חברי הכנסת של אגודת ישראל | ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

על רקע הדיווחים השונים על כך שחוק הגיוס יוסדר רק לאחר הקמת הממשלה, גורם רוחני בכיר ב'אגודת ישראל', אומר היום (רביעי) ל'כיכר השבת', "אין שום סיכוי שנכנס לממשלה, מבלי שנקבע בדיוק איזה חוק יחוקק.

כזכור, ביממה האחרונה דווח כי לפי הסיכום בין המפלגות - יהדות התורה והליכוד, תקציב המדינה יעבור רק לאחר הסדרת חוק הגיוס, בנוסף, הרפורמות אותן דורשים ביהדות התורה, לא ייכתבו במפורש בהסכמים הקואליציוניים אלא ייכתבו בכללות ללא פירוט.

ב'אגודת ישראל' שכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', הבהירו כבר מספר פעמים, כי הפעם הם מתכוונים להתעקש על חוק גיוס, שיסדיר אחת ולתמיד את מעמדם של בני הישיבות - כפי המתווה של חוק טל, כאשר המטרה המרכזית היא, שלא יהיו יעדים ולא סנקציות פליליות ושהמדינה תכיר בערך לימוד התורה.

בכיר רוחני ב'אגודת ישראל', המקורב גם ל'מועצת גדולי התורה', אומר היום ל'כיכר השבת': "הליכוד וש"ס חושבים שהם יכולים לשחק איתנו, הם לא מבינים שהפעם מדובר במשבר רציני שלא ייפתר - אם לא יגיעו לקראתנו, אין לנו שום בעיה להתעקש על זה ולהישאר מחוץ לממשלה".

"שתי המפלגות שהזכרתי חושבים, שהם יאיימו עלינו על ידי כל מיני תדרוכים לתקשורת והדלפות של ההסכמים. צר לי, הפעם מדובר בנושא שלא נתפשר עליו בשום צורה".

עוד מוסיף אותו גורם: "אנחנו מבינים את התכנון שלהם, להגיע ליום האחרון ואז לנסות ללחוץ אותנו, ולכן אני שב ומדגיש, במידה ולא ייכנס למו"מ הקואליציוני חוק גיוס שיהיה לרוחנו - תוך התחייבות שהוא יחוקק בתקופה שלאחר הקמת הממשלה, אנחנו פשוט לא נחתום, אה, ושלא יישכחו, שאנחנו בשונה ממפלגות אחרות, נצטרך לקבל גם את האישור של מועצת גדולי התורה, ואם יחכו לרגע האחרון, יהיה לנו קשה מאוד לכנס את המועצת. לכן, ההמלצה שלי היא, שהם יפסיקו להתחכם ויתחילו להתייחס אלינו ברצינות".

כידוע, במפלגת ש"ס כמעט ולא עסקו בחוק הגיוס ובוודאי שלא הרימו דגל שחור בנושא, והם ממקדים את עיקר המאמצים בלהעביר את חוק דרעי. אלא שאמש, כפי שדווח ב'כיכר השבת', גדולי ראשי הישיבות הספרדיים ובראשם, ראש הישיבה הגאון רבי משה צדקה, פנו במכתב לחברי הכנסת החרדיים בנושא חוק הגיוס.

כאמור גדולי ראשי הישיבות הספרדים ובראשם חכם משה צדקה, שלאחר פטירת חכם שלום זצ"ל והחולי של הגר"ש בעדני, הוא נהיה הלכה למעשה הדמות התורנית הבכירה של ש"ס, ולצדו הגאון רבי ראובן אלבז, חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי יהודה כהן, הגאון רבי עזרא ניסן, הגאון רבי יצחק ברכה, הגאון רבי יואל טולידנו והגאון רבי מנשה תופיק אביעזרי - כתבו מכתב לחברי ש"ס:

"לכבוד שלוחי דרבנן כלל חברי הכנסת החרדיים הע"י", כותבים הרבנים הספרדים, "הננו בזה לחזק ולאמץ את ידכם בעמידה האיתנה המחויבת בשעה גורלית זו שאנו מצויים בה – לפעול במסגרת המו"מ הקואליציוני להציב דרישה איתנה בלתי מתפשרת להחזיר ליושנה את הסדרת הדיחוי כפי שהיה נהוג כל השנים שעברו עד ביטול 'חוק טל', ולכלול מראש בהסכם הקואליציוני התחייבות ברורה מפורטת של כל הקואליציה להסדרת נושא דחיית הגיוס בחקיקה ללא מכסות ויעדים, שילוב בתעסוקה וכדו' בכל שום וחניכה דאית להו) ואף לא בהחלטת ממשלה, (בשום צורה ואופן, באופן שהחוק לא יוכל להיפסל או לקבל פרשנות ע"י הבג"ץ. ולרבות חקיקת פסקת ההתגברות כנדרש.

הגר"מ צדקה לדרעי: "אל תהיה מיזרחוניק"

"ובוודאי כי ללא הסדרת הדברים כאמור לעיל, אין לחתום על שום הסכם קואליציוני, ואף לא לתמוך בשום ממשלה, אף במחיר שע"י זה לא תקום ממשלה וכ"ש במחיר וויתור על עניינים אחרים. וחלילה לעשות את הטפל עיקר והעיקר טפל.

"דבר שפתיים אך למותר בחובת הזהירות להבחין בין תכלת לקלא אילן ולא להיגרר אחר הצעות שונות של מתווה חקיקה שאינו מובטח מפני אפשרות של התערבות בג"ץ או שכלפי חוץ נראה כביכול שאינו דורש יעדים או שלא יהיו מחויבים בפועל, כאשר כל אלו עפ"י בחינה משפטית אינם אלא מצג שווא ואחיזת עיניים, או לכל הפחות מידי ספיקא לא נפקי.

"אין ספק שזו עיקר הזכות והחובה שאנו מצווים בה בשעה מכריעה זו. ובזכות השמירה בנאמנות על קדשי ישראל וחיזוק התורה, נזכה לגאולה השלימה בחסד וברחמים אכי"ר".

בסיום המכתב הוסיף ראש הישיבה הגר"מ צדקה וכתב: "חובותינו בהחלט להחזיר הדבר לקדמותו כפי שהיה בתחילת המדינה לפי דעת כל חכמי התורה".

כזכור, בשבוע שעבר נחשפה הקלטה של הגר"מ צדקה, בה הוא מתבטא על חוק הגיוס, ואמר, כי דרעי היה אצלו והוא ביקש ממנו לפטור את בחורי הישיבות מחובת גיוס, "אל תהיה מזרוחניק", אמר הגר"מ לדרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר