"גזרת הגיוס פוגעת בספרדים"

ראש הישיבה חרג ממנהגו וכתב: "אין להיכנס לקואליציה בלי חוק גיוס מתוקן"

בזמן שהמפלגות החרדיות כבר סגרו עם הליכוד, הגר"י עדס, שנמנע מכל עיסוק ציבורי, פנה יחד עם הגר"מ צדקה לגדולי הרבנים במכתב אישי, ודרש: לא להיכנס לממשלה בלי חוק גיוס מתוקן - ללא יעדים ומכסות | ראש הישיבה הסביר, כי החוק הנוכחי פוגע בעיקר בבחורים ספרדיים | כל הפרטים והמכתב המלא (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגאון רבי יהודה עדס (צילום: אלי סגל)

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, אמור להודיע כבר מחר (רביעי) "עלה בידי", לנשיא המדינה שהטיל עליו את המנדט. אך מתברר, כי מתחת לפני השטח הרוחות בקרב ראשי הישיבות סוערות, והם עדיין מציבים דרישה חד-משמעית לא להתפשר בנושא חוק הגיוס.

כזכור וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', ראשי ישיבות רבים - גם בש"ס וגם ביהדות התורה, כועסים על הנציגות החרדית, שהזניחה לטענתם את נושא חוק הגיוס, ובעצם מפספסת הזדמנות היסטורית לשנות את המצב הקיים, בו כל שנה בג"ץ מבטל את חוקי הגיוס השונים ולא מתעקשת על הכללת חוק גיוס - דומה לחוק טל (כפי הדרישה - בלי יעדים ומכסות. ח"ב) בהסכמים הקואליציוניים.

מי שנכנס לתמונה בשבוע האחרון, הוא ראש ישיבת קול יעקב הגאון רבי יהודה עדס, דמות רוחנית בכירה המקובלת גם על הספרדים וגם על האשכנזים. הרב עדס יצוין, נמנע בשנים האחרונות מכל עיסוק ציבורי ואף נמנע מלהביע את דעתו באופן פומבי בנושאים ציבוריים.

בשבוע שעבר כתב הרב עדס מכתב חריף שנכתב ונחתם באופן אישי לכל אחד מחברי המועצות של אגו"י ודגה"ת, ובראשם רה"י הגרי"ג אדלשטיין וכ"ק האדמו"ר מגור, בו הוא מבקש ואף דורש, שיכריחו את הנציגים להכניס את נושא חוק הגיוס להסכמים הקואליציוניים.

במכתב כותב ראש הישיבה: "את אחי אנוכי מבקש", עומדים אנו בשעת כושר מיוחדת שאי אפשר להקים ממשלה ללא הצטרפות המפלגות החרדיות.

ובאנו בזה לזעוק את זעקת עולם התורה הספרדי, ואת אחי אנוכי מבקש, באשר גזירה זו של הגיוס אכלה כל חלקה טובה בציבור בני התורה הספרדים, וכפי שידוע לנו באופן ברור ומהימן, שבחור ספרדי שלא גדל בסביבה חרדית, והולך לקבל דיחוי, הם מנצלים את חולשתו, ומציעים פיתויים רבים הן בלימודים והן בכסף, ורבים חללים הפילה.

והננו בזה בבקשה ממעכ"ת שליט"א לעמוד כחומה בצורה שהמפלגות החרדיות לא יכנסו בשום אופן לקואליציה כל זמן שאין התחייבות מפורשת בכתב להסדרת הדיחוי, ללא שום מכסות יעדים ופיתויים כל שהם, כפי שהיה בעבר.

והשי"ת יערה עלינו רוח טהרה ממרום, ויעשה לנו ניסים ונפלאות כימים ההם בזמן הזה".

המכתב שנשלח לראשי הישיבות ולגדולי האדמו"רים

מי שהצטרף לחתימת המכתב, הוא ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי משה צדקה, שכזכור הוא כבר פירסם דעתו בבירור בעניין יחד עם גדולי ראשי הישיבות הספרדיים, אך בכל זאת הוא נעתר לבקשת רה"י הגר"י עדס וצירף חתימתו גם כן למכתב לחברי המועצות, על מנת להכחיש את הפרסומים שכביכול בשיחה עם ראשי ש"ס הוא חזר בו ושינה את דעתו.

ל'כיכר השבת' נודע, כי משיחות פנימיות עם מקורביו של ראש הישיבה הגאון רבי יהודה עדס, המכתב אמנם מיום כ"א כסלו, אך שליחתו לחברי המועצת התעכבה במטרה להשפיע על החכי"ם החרדיים בדרכים אחרות, ובלית ברירה נאלץ אמש ראש הישיבה הרב עדס למסור את מכתבו החריג לכל אחד מחברי המועצות באופן אישי.

מקורב לראשי הישיבות אומר בשיחה ל'כיכר השבת', "ראשי הישיבות הספרדיים חוששים מהיעדים והמכסות שמלאים בעיקר מקרב הציבור הספרדי. האם זה מה שאריה דרעי רוצה? האם זו הסיבה שדרעי מתעלם מכל המכתבים של ראשי הישיבות, שהתבטאו לאחרונה לא מעט? האם הוא חושב שנשכח לו את זה בבחירות הבאות?", אומר אותו גורם בזעם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר