לשלושה שבועות

המג"ש מ'הפלג' פרש; הישיבה מינתה את הדיין כמחליף

תלמידי הישיבה הופתעו לגלות את אחד הדיינים החשובים בבני ברק, שהחל השבוע למסור שיעורים לתלמידי שיעור ב' בישיבת 'אור ישראל' בפתח תקוה, זאת בשל נסיעתו לחו"ל של אחד מרבני הישיבה - הרב אליהו מן לצורך גיוס כספים | כל הפרטים (עולם הישיבות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
ישיבת אור ישראל בפתח תקוה (צילום: יעקב כהן/פלאש 90)

תלמידי ישיבת 'אור ישראל' בפתח תקוה הופתעו השבוע לראות בשערי הישיבה המסוגרת, את אחד מחשובי הדיינים מבני ברק - הגאון רבי שריאל רוזנברג. תמיהתם גברה כאשר מספר דקות לאחר מכן נצפה הגר"ש צועד ישירות לחדר השיעורים של תלמידי 'ועד שני' - שיעור ב' בישיבה, שם החל הדיין הגאון למסור שיעורים.

בשביל להבין את הסיטואציה, ניאלץ לחזור אחורה בזמן. לפני כשנה, פרש במפתיע אחד הר"מים הוותיקים בישיבה - הרב אברהם נובוגרוצקי. הרב נובוגרוצקי, המשוייך ל'פלג הירושלמי' קיבל הצעה הגאון רבי אשר דויטש, הנחשב לאחד מראשי 'הפלג' לכהן כר"מ בישיבה חדשה אשר הוקמה על ידו.

בישיבת 'אור ישראל' לא מיהרו למנות לו מחליף, זאת משום שבסגל הר"מים בישיבה היה ר"מ 'מיותר' כך שחלק מהר"מים שימשו בתפקידם ברוטציה.

הגאון רבי אליהו מן, המשמש כר"מ בישיבה זה עשרות שנים, נוסע על פי צוואת אביו זצ"ל הגאון רבי מרדכי מן שציווהו לאסוף כספים למוסדות 'בית הלל' בהנהלת המשפחה. מידי שנה, כאשר נסע הגר"א מן לחו"ל, החליפו בזמן שהותו בחו"ל הר"מ אשר בתוקף הרוטציה לא מסר שיעורים.

אולם, כאמור, בשנה האחרונה, עם עזיבת הר"א נובוגרוצקי לטובת ישיבת 'הפלג' - נותרה הישיבה עם מספר ר"מים מדוייק, ולראשונה לא נמצא מחליף לגר"א מן שנסע לחו"ל.

ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן (רעב יגאל, כפי שמכונה בהערצה בפי תלמידיו) החליט על מחליף מפתיע - דיין בכיר, שעל אף שאין לו ניסיון במסירת שיעורים בישיבה, הוא נמצא מתאים בשל הסוגיה הנלמדת בימים אלו בישיבה; סוגיית נזקי שכנים. הגר"ש, כדיין חיבר ספרים הלכתיים, בהם גם חיבורים רבים על נזקי שכנים ועל כן החליט ראש הישיבה כי הוא יחליף את הגר"א מן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר