בכיכר האדומה | תיעוד

אוליגרכים ובחורי ישיבות: תיעוד מה'ירחי כלה' במוסקבה

אירוע מרגש ונדיר נערך בזמן מלחמה - נערך במלון "מטרופול" בכיכר האדומה, כאשר אוליגרכים, בחורי ישיבות, אברכים ועוד התאספו לסדר לימוד מיוחד | סיקור האירוע ותיעוד (חדשות בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ירחי כלה במוסקבה (צילום: אלינה כהן)

מאות יהודים מקהילות שונות ברחבי מוסקבה, שעומדות תחת הנהגתו של ממלא מקום הרב הראשי, הרב דוד ישובייב (מחליפו של נשיא ועידת רבני אירופה, הגר"פ גולדשמידט. ח"ב), השתתפו במסע משותף של לימוד תורה מבוקר עד ליל במסגרת "ירחי כלה".

בסדר הלימוד לקחו חלק מאות יהודים מקהילות שונות במוסקבה, ספרדיות, קווקזיות ואשכנזיות. כמו כן, השתתפו בחורי ישיבה מישיבת תורת חיים בראשות הגאון רבי משה לבל, ישיבת "אהלי יעקב" בראשות הג"ר בצלאל מנדל, קהילת הספרדים המאוחדת "סטמגי", קהילת דור רביעי ועוד.

מלבד בחורי הישיבות והאברכים, השתתפו בעיקר אנשי עסקים, אוליגרכים, אנשי עמל ועובדי כפיים פינו את יומם למען לימוד תורה משותף. האירוע התקיים בטבורה של הבירה הרוסית, במלון "מטרופול" בכיכר האדומה.

לעת ערב הצטרפו הנשים לשיעורי תורה נפרדים תחת הכותרת "נשים במה זכיין", ונהנו משיעורי תורה והרצאות מטובי הרבנים והמרצות.

הרב דוד ישובייב, הזכיר במסע המרכזי שהמקום בו התאספו הקהילות הוא סגירת מעגל. "במלון מטרופל לנו ולמדו בחורי ישיבת מיר כאשר ברחו מציפורני הנאצים, אנחנו כאן היום לומדים תורה ומקדשים שם שמיים באותו המקום".

עם סיומו של ריתחא דאורייתא הוזמנו המשתתפים לארוחת ערב חגיגית, סעודה של מצווה - עם סיום מסכת נדרים על ידי הרב נחום זיכרמן, מרבני בית הכנסת, סביב שלחנות עגולים.

את ארוחת הערב כיבד בדברי ברכה רבה הראשי של רוסיה, הרב אברהם שייביץ'. כמו כן, נציג של בית הספר היהודי "עץ חיים" נשא דברי תורה וברכה. אחריו שרו ילדי כיתה ג' מחיידר "ראשית חכמה" בראשות הקהילה את השיר "י-ה אכסוף" בביצוע שלהם מרגש ומרטיט כתפילת תינוקות של בית רבן.

לקראת סוף האירוע המיוחד והמרגש הגאון רבי דוד לאו, שלח דברי ברכה וחיזוק בסרטון מוקלט לחברי הקהילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר