פרסום ראשון | טלטלה

אלול תשפ"ג: ייפתחו שתי ישיבות חדשות; רה"י שעמד בראשות ישיבה שנסגרה - יפתח ישיבה גדולה

מפת עולם הישיבות של אלול תשפ"ג - הולכת להשתנות: לאחר חשיפת 'כיכר השבת' על שתי ישיבות חדשות שייפתחו, כעת נחשף לראשונה על עוד שתי ישיבות חדשות | בראשות אחת מהישיבות גדולות שייפתחו יעמוד ראש ישיבה שעמד בראשות אחת הישיבות הטובות בירושלים - והיא נסגרה | כל הפרטים (עולם הישיבות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
הגר"ח קוק (משמאל) והגרח"פ ברמן (צילום: שוקי לרר)

פרסום ראשון: טלטלה של ממש במפת הישיבות הגדולות לקראת עונת הרישום של קיץ תשפ"ג בואכה אלול תשפ"ד. "כיכר השבת" עם כל הפרטים.

הגאון רבי חיים פרץ ברמן, מראשי ישיבת פוניבז', פותח 'ישיבת קיבוץ' חדשה יחד עם הגר"מ פלאי והגר"י פינס. בנוסף, הגאון רבי חיים קוק, אשר כיהן בעבר בראשות הישיבה לצעירים 'תורת רפאל' בירושלים, שנסגרה, כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', פותח ישיבה חדשה.

נתחיל עם הדרמה האמיתית: בחודשים האחרונים החליטו כמה מ-'מגידי השיעורים' הבולטים ביותר בעולם הישיבות, על הקמת ישיבה חדשה. הבולט שבהם - הגאון רבי חיים פרץ ברמן, המכהן כר"מ בישיבת פוניבז' ונחשב לאחד הר"מים הפופולריים ביותר בעולם הישיבות הליטאי. הגרח"פ, הוא בנו של ראש ישיבת פוניבז' בעבר, הגאון רבי שלמה ברמן ('רעב שלומקע' בעגה ליטאית. א"כ) ומכהן כבר קרוב לשני עשורים כר"מ בישיבת פוניבז' והוא אף צפוי לרשת את ראשות הישיבה בבוא העת.

הגר"מ פלאי, נצר לשושלת חברונאית ידועה, כיהן שנים ארוכות כמגיד שיעור (ר"מ) בישיבת נחלת בנימין והגאון רבי יוסף פינס, בנו של ראש ישיבת קול תורה המיתולוגי, חברו לגרח"פ והודיעו על פתיחת הישיבה החדשה 'היכל שמואל' - על שמו של הגאון רבי שמואל רוזובסקי זצ"ל.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ראשי הישיבה החדשה התלבטו היכן לפתוח את הישיבה החדשה כאשר שתי האופציות שעמדו בפניהם הם העיר בית שמש המתפתחת מאוד בשנים אלו, והעיר ביתר עילית. מי שהכריע את ההתלבטות היה רבה של העיר ביתר עילית הגר"צ ברוורמן והגר"ח וייס, רבני העיר, שהפצירו בראשי הישיבה לקבוע את משכנה של הישיבה החדשה בעירו. לישיבה הוקצה שטח על סך 14,000 מטרים בעיר, וראשי הישיבה גייסו סך של 30,000,000 ש"ח לצורך בניית הקמפוס החדש.

הישיבה החדשה תיפתח על תקן 'ישיבת קיבוץ' המיועדת לבחורים מהשנה השלישית בישיבה ולא לגילאי שיעור א' מה שצפוי לחסוך מהם את קרבות הרישום - עליהם נרחיב בהמשך. בעולם הישיבות קיימות מספר 'ישיבות קיבוץ' אשר מיועדות לשכבת הבחורים הבוגרת יותר בעולם הישיבות כשהבולטת בהם היא ישיבת מיר בירושלים.

אולם, בחורים רבים מעדיפים ישיבות פחות המוניות ויותר ממוסדות, וכך צצו להם בשנים האחרונות מספר 'ישיבות קיבוץ' אשר מהווים מסגרת נוחה ומעולה לבחורים המעוניינים בכך, אולם ישיבת 'היכל שמואל' בראשות הגרח"פ ברמן צפויה להיות הבולטת שבהם, בעיקר בשל זהותם של ראשי הישיבה.

ל'כיכר השבת' נודע כי הרישום ל'קיבוץ' החדש כבר בעיצומו, ובישיבה החדשה החליטו ללכת על 'כל הקופה' ולבנות את הישיבה החדשה מבחורים הנחשבים 'שורה ראשונה' בישיבות הנחשבות 'שורה ראשונה' כגון פוניבז', חברון, מיר ברכפלד, וולפסון ועוד.

עולם התורה פורח גם בדרום: בירושלים, ואף מחוצה לה, אין כמעט בחור שאינו שמע על הגר"ח קוק. הגאון רבי חיים קוק עמד במשך עשרות שנים בראשות ישיבה לצעירים העונה לשם "תורת רפאל". במשך השנים נחשבה ישיבת 'תורת רפאל' לישיבה הממוקמת ב'חמישייה הפותחת' של הישיבות לצעירים בירושלים כאשר במשך שנים ייחסו לה רבים את תואר הישיבה מספר אחת בעיר.

כפי שנחשף כאמור ב'כיכר השבת' לראשונה, לפני למעלה משנה נסגרה הישיבה ול'כיכר השבת' נודע כי ראש הישיבה המיתולוגי החליט על שינוי כיוון, והוא צפוי לפתוח ישיבה גדולה בעיר ירוחם שבנגב. הגר"ח קוק כבר פתח במגעים עם מגידי שיעור ותיקים על מנת למנותם לתפקידי ר"מים בישיבתו החדשה.

לישיבתו החדשה של הגר"ח קוק צפוי מאבק קשה מאוד ברישום מאחר וכפי שחשפנו כאן ב'כיכר' הגר"א מאירוביץ' הכריז על פתיחת ישיבה יחד עם הגרי"מ דרוק בבית שמש. הגר"א מאירוביץ' נחשב לר"מ פופולרי במיוחד בישיבת וולפסון והוא חולש על מספר ישיבות לצעירים בבית שמש.

מלבד הגר"א מאירוביץ', גם הגר"י אברמוב, נשיא רשת הכוללים 'כתר תורה' הכריז על פתיחת ישיבה חדשה משלו, שנה בלבד לאחר שהגר"י אתרוג, נשיא רשת הכוללים 'מגדל עוז' פתח ישיבה חדשה נוספת.

אנחנו כאן ב'כיכר השבת' נביא לכם כהרגלינו את כל הפרטים על עולם הישיבות אשר השנה צפוי להיות דינמי ותוסס מתמיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר