כאב הראש החדש של נתניהו

ראשי 'גוש הימין' לנתניהו: לא נסכים לרוטציה שלך עם בנט

הרכבת הממשלה: דרעי, גפני וסמוטריץ' הבהירו לרה"מ: אם תביא לבנט את התפקיד - נדרוש אותו גם כי כוחנו גדול יותר או זהה • ב'ליכוד' בוחנים הצבעה על ממשלה ללא הסכמת 'הציונות הדתית' (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
דרע ובנט לצד נתניהו. תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שלושה שבועות ויומיים לתוך המנדט של בנימין נתניהו, והפתרון אליו שואפים במעון בבלפור טרם נראה באופק. אם לנתניהו היו מספיק חלקים בעייתים בתצרף (פאזל), הערב נוסף חדש. שלושת ראשי מפלגות גוש הימין שהולכות עם 'הליכוד' - אריה דרעי של 'ש"ס', משה גפני של 'יהדות התורה' ובצלאל סמוטריץ' של 'הציונות הדתית' - הודיעו לרה"מ כי לא יסכימו לו לחתום על ממשלת רוטציה עם יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', השלושה אמרו לנתניהו כי אם יסכים לתת לבנט רוטציה, אזי שידרשו גם הם את כס המלכות. כזכור, לדרעי יש שני מנדטים יותר מבנט, בעוד לגפני וסמוטריץ' יש מספר זהה, אם מצרפים ל'ציונות הדתית' את ח"כ אופיר סופר, שרץ בבחירות ברשימת 'הליכוד'.

כתוצאה ישירה מכך, ב'ליכוד' מבינים שגם הערב אין פריצת דרך להקמת ממשלה. עם זאת, ב'חדשות 13' פורסם כי נתניהו ואנשיו שוקלים לנסות ללכת על כל הקופה - ולהביא לכנסת השבעת ממשלה בתמיכת 'רע"מ', גם ללא הסכמת סמוטריץ' ו'הציונות הדתית', שבינתיים תוקע את המהלך הקל ביותר של נתניהו. עם זאת, יש להדגיש כי הסיכוי להצלחת מהלך כזו נמוך, בשל היעדר רוב ברור למהלך.

בינתיים, במפלגות הימין, בהן 'תקווה חדשה', ממשיכים לקרוא לנתניהו - בריאיונות בתקשורת או בחדרים סגורים - לפנות את מקומו לטובת בכיר אחר ב'ליכוד'. התרחישים בנושא רבים, כולל הרצת נתניהו לבית הנשיא או השבעת רה"מ אחר שיעניק סמכויות נרחבות לנתניהו מבחוץ.

הערב פורסם ב'כאן 11' כי יועצו הפוליטי של שר האוצר ישראל כ"ץ הציע בקבוצת הוואטסאפ של כ"ץ כי "יש להעניק לשר האוצר את המנדט, כדי שתוקם ממשלת ימין על מלא. בנוסף, נתניהו ימונה לנשיא 'עם סמכויות על משרד החוץ'. בתגובה על הדיווח, איים שר האוצר כי ישעה את היועץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר