אקספלורר, פיירפוקס או כרום: איזה דפדפן מתאים לכם?

חלק נכבד מהעבודה במחשבים כיום מתבצע מול דפדפן האינטרנט. לעתים אנו חוששים לעבור לתוכנה חדשה שאיננו מכירים וכך אנו נשארים עם תוכנה גרועה ולא מאובטחת. "דיגיטל" מביא לכם מדריך שסוקר את הדפדפנים הנפוצים - גוגל כרום, אינטרנט אקספלורר ופיירפוקס וממליץ לכם על הדפדפן שבאמת שווה (מדריך, דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כיום דפדפן האינטרנט הוא כלי עבודה לכל דבר. לעתים קרובות אנו עובדים שעות ארוכות מול הדפדפן. לכן דפדפן מהיר שמתפקד היטב, יכול לסייע לנו בעבודה ובכלל. במדריך זה נסקור שלוש תכונות עיקריות בדפדפנים, מהירות, ממשק ואבטחה.

בגלל המהירות: chrome

את הדפדפן הפופולרי כרום סביר להניח שהנכם מכירים. מדובר בדפדפן מבית ענקית האינטרנט גוגל, שכרגיל יצרה מוצר כמעט מושלם, והצליחה להחדיר אותו לשוק, שנשלט עד אז, שלא בצדק, על ידי ענקית התוכנה מיקרוסופט. עד שהגיע בצדק לתואר הנחשק של הדפדפן הנפוץ בעולם.

הדפדפן ידוע בעיקר בשל מהירותו, מדובר בדפדפן המהיר ביותר שתמצאו כיום בשוק. אמנם המתחרה העיקרי שלו, דפדפן הפיירפוקס לא משתרך הרבה מאחור בנושא המהירות, אך עדיין כרום הוא המהיר ביותר שבין הדפדפנים.

דפדפן הכרום, נחשב לדפדפן מוביל ואיכותי (צילום: שאטרסטוק)

כרום מציג ממשק פשוט ונוח לתפעול. בנוסף למאות אלפי תוספים שימושיים, כמעט בכל נושא בעולם. שמקלים מאוד את העבודה באינטרנט, ומאפשרים עבודה טובה יותר. בנוסף, תוכלו לבחור עיצוב מותאם אישית, שתוכלו לעצב לבד, או להוריד מחנות התוספים של דפדפן כרום.

כרום גם מציע סנכרון מלא עם חשבון הגוגל שלכם. כך שכשתחליפו מחשב, או אפילו תתקינו מחדש את הדפדפן. כל ההגדרות שלכם כולל הסיסמאות השמורות, העיצובים המיוחדים שלכם, התוספים שהורדתם והסימניות, ישוחזרו באופן אוטומטי כשתבצעו כניסה וסנכרון לחשבון הגוגל. תוכלו גם להגדיר איזה הגדרות לסנכרן אוטומטית, ואיזה להשאיר רק במחשב הנוכחי.

מבחינת אבטחה, מדובר באחד הדפדפנים היותר בטוחים שיש. בזכות העובדה שלגוגל יש את מיטב אנשי אבטחת המידע. מי שבכל זאת הצליח למצוא חור אבטחה, יוכל לקבל מגוגל פרס של עד 1500 דולרים. חורי האבטחה שבכל זאת הצליחו לחדור את ההגנה של גוגל, מתוקנים על פי רוב בתוך זמן קצר.

בגלל המודולריות: Firefox

דפדפן הפיירפוקס די דומה ברמת הביצועים והאבטחה לגוגל כרום. פיירפוקס הוא אחד הפרויקטים הגדולים והמתוחזקים של קהילת הקוד הפתוח. דהיינו, הדפדפן מפותח בהתנדבות על ידי מפתחים מכל העולם, ללא מטרות רווח. מטרתה של קרן מוזילה שמתחזקת את הפיתוח והתפעול של פיירפוקס, הוא ליצור דפדפן שפשוט עובד, ושכל אדם יוכל להשתמש בו בקלות.

פיירפוקס גם היא מציעה שלל תוספים פשוטים ונוחים, בתוספת תוספים שגוגל פוסלת מטעמים שונים, בפרט תוספים שעלולים להפר את זכויות היוצרים שגוגל מחויבת להן, או שעלולות לפגוע באבטחה.

דפדפני הפיירפוקס וספארי (צילום: שאטרסטוק)

מהירות הדפדפן טובה בהחלט, והיא די דומה למהירות של גוגל כרום. גם הממשק נוח מאוד, אם כי שונה בהחלט מגוגל כרום, לו ממשק ייחודי.

מעלתו של פיירפוקס על פני גוגל כרום הוא בעיקר במודולריות שלו, שמתאימה מאוד למפתחים מתקדמים. הדפדפן מגיע בצורה מאוד פשוטה, כדרישתה של קרן מוזילה. אך תוכלו להוסיף שלל אופציות מתקדמות באופן מודולרי, שמתאים מאוד למפתחים.

לאוהדי התפוח הנגוס: Safari

דפדפן הספארי מציע בעיקר את הממשק המוכר של מכשירי אפל, הוא דפדפן סביר בהחלט. מהירותו סבירה, הוא מציע פיצ'רים מתקדמים יחסית. אך הממשק עלול להרגיז את אלו שאינם מעריצי אפל, כמו גם מלאי התוספים המצומצם יחסית ביחס לגוגל כרום ולפיירפוקס.

לתקועים בשנות ה-90: אינטרנט אקספלורר

באמת שחיפשנו מילים טובות על הדפדפן הזה, אך דפדפן שנולד בתור כזה שמחזיר את השוק שנים אחורה, ממשיך את המסורת המפוקפקת ולדעתנו מביא בעיקר רע לעולם האינטרנט.

בעצם מדובר בדפדפן היחידי שקיבל אזהרות שימוש מכל כך הרבה מדינות. זה קרה ממש לאחרונה, כשחברה אמריקנית מצאה שכלל משתמשי אינטרנט אקספלורר חשופים להשתלטות עוינת על המחשב שלהם. כשמיקרוסופט איחרה מלהוציא תיקון לפרצה, שכונתה "אחת הפרצות המסוכנות בעולם המחשוב", הוציאו מדינות בעולם הודעות הממליצות להימנע משימוש בדפדפן הבעייתי.

אמנם הפרצה הזו תוקנה, אך ההערכות הן שמדובר בדפדפן הפרוץ ביותר מבחינת אבטחת המידע. מיקרוסופט גם נוהגת לקחת את הזמן לפני שהיא מתקנת את הפרצות, והוצאת פרצות אבטחה עלולות להימשך חודשים ארוכים לאחר פרסום הפרצה, שבמהלכם המחשב שלכם פרוץ.

לוגו אינטרנט אקספלורר (צילום: שאטרסטוק)

ממשק המשתמש של מיקרוסופט גרוע, ומהירותו היא מהגרועות שבשוק הדפדפנים. הדפדפן של מיקרוסופט מעולם לא היה מתקדם או פורץ דרך. והם הסתמכו על שיווק אגרסיבי ידוע לשמצה. כך הם חסמו את הממשק של חלק מתוכנות שרתי האינטרנט של החברה לדפדפנים אחרים, והסתמכו בעיקר על האנשים שמשתמשים בדפדפן ברירת המחדל שמותקן על מערכת ההפעלה שלהם.

סיכום

אנו ממליצים על השימוש בדפדפנים גוגל כרום או פיירפוקס, הם היציבים המהירים והנוחים ביותר לשימוש. הם גם הבטוחים יותר לשימוש, בוודאי בהשוואה לאינטרנט אקספלורר.

גוגל כרום ופיירפוקס הם גם החסכוניים יחסית במשאבי המערכת. אמנם בימים האחרונים פורסמו בדיקות שמראות לכאורה כי כרום זולל אנרגיה וכוח עיבוד רב יותר. אך מדובר באחיזת עניים, מכיוון שדרך הפעולה של כרום שונה משאר הדפדפנים, מה שמאפשר עיוות תוצאות והצגת כרום כזולל כוח עיבוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר