מה מותר ומה אסור לעשות עם הבצל?

יש אנשים שאינם מסוגלים לאכול ללא תוספת בצל, וישנם כאלו שאינם מסוגלים להריחו. לבצל שימושים שונים ומפתיעים ולא רק במטבח, מתברר כי שימושי מאד ולא רק לאכילה בלבד, אלא גם בריאות, ניקיון ועוד * כמה טיפים שכדאי להכיר (טיפים)

מאמע | כיכר השבת |
לבצל שימושים רבים ויעילים, חלק מהם אינם דווקא שימושי מטבח, הבצל מככב כמעט בכל מקום.

10 טיפים יעילים במיוחד בשימוש בבצל:

1. הרחקת מזיקים - במקום להשתמש בתכשירים כימיקליים, מרחו מעט מהחלק הפנימי של הבצל על המשטח ממנו אתם חפצים להרחיק מזיקים, או על גבי העור שלכם במידה ואתם מהנעקצים ובכך תמנעו מחרקים או ייתושים להגיע אליכם.

2. הרגעת עקיצות - אם לא מרחתם את הבצל קודם העקיצה, אתם תצטרכו אותו אחרי העקיצה, שפשוף של הבצל על המקום העקוץ, ירגיע את האזור.

3. הקלה על כאבי גרון - תה בצל, נשמע אמנם נורא, אך מים חמים עם חצי קליפת בצל, יעזרו לכם מד בהקלה על כאבי הגרון, ניתןן להוסיף גם דבש, ובאמת.. שהטעם שלו לא כזה נורא.

4. הסרת קוץ מהעור - אם נכנס לכם קוץ מעצבן כזה לעור, פשוט קחו חתיכת בצל, התמידו עם פלסטר, אחרי שעה הסירו את הבצל, הקוץ ייצא בקלות.

5. הברקת מתכות - בצל מרוסק אחד וכמות מים שווה לבצל שריסקתם, מטלית והתחילו לשפשף, לא תאמינו כמה מבריקה תהיה התוצאה.

6. בעיות בשינה - סובלים מנדודי שינה, הניחו צנצנת עם בצל חתוך ליד המיטה, שאפו 10 נשימות עמוקות, והניחו לצידכם, שינה ערבה.

7. דוחה נמלים - נמלים לא אוהבות בצל, פזרו במקומות בהם הן מצויות, ריחו של הבצל דוחה אותם, והן פשוט תתפזרנה.

8. מונע נחירות - ריחו של הבצל ידוע כמסייע לדרכי הנשימה, חתיכות בצל ליד הכרית, יסייעו להפחתת הנחירות

9. טוב למערכת העיכול - בצל טרי מסייע בקטילת חיידקי מעיים, ומרבה חיידקים טובים, איכלו בצל סמוך לחיתוכו.

10.שפתיים סדוקות - השפתיים שלכם נסדקות בקלות? זה סימן למחסור בויטמין B, מחסור בויטמין B במיוחד B12, גורם לכם להיות חשופים גם לאנמיה, הכינו רקיחת בצל, חתיכות בצל בתוספת דבש

***

בשנת 1919, כאשר השפעת הרגה 40 מיליון בני אדם, היה אותו רופא אשר ביקר בחוות חקלאיות רבות אשר נדבקו בשפעת, כדי לראות כיצד יוכל לעזור להם להילחם במחלה. רבים מן החקלאים ומשפחותיהם אכן הלכו לעולמם. הרופא הגיע אל חקלאי מסוים ולהפתעתו כולם היו בריאים. כאשר הרופא שאל את החקלאי מה הוא עשה שגרם לכך שמצבו יהיה שונה מכל השאר, האשה השיבה שהיא שמה בצל לא מקולף בתוך כל חדר בביתה הקטן. הרופא התקשה להאמין שזו הסיבה שבני הבית לא נדבקו במחלה. הוא ביקש מהאשה כי תתן לו אחד מן הבצלים כדי לבדוק אותו במיקרוסקופ. האשה נתנה לרופא את אחד הבצלים ובבדיקתו הוא גילה את וירוס השפעת בתוך הבצל. ללא ספק, הבצל ספג לתוכו את גורם המחלה, ובכך שמר על בריאותם.

בצלים ושומים שמניחים אותם בחדר הצילו רבים במגפה השחורה, לפני שנים רבות. יש להם תכונות אנטי בקטריאליות ואנטיספטיות." פעמים רבות, כאשר יש לנו בעיות בבטן, בדיוק אחרי שאכלנו בצל, בצלים סופגים בקטריות וזו הסיבה שהם כל כך יעילים במניעת הצטננות ושפעת. אך זו גם הסיבה שאסור לנו לאכול בצל שהיה מונח זמן מסוים אחרי שנחתך.

שאריות בצל הן רעילות..

במפעל מזון 'מולינס' סיפר אד, כימאי מזון במהלך הסיור, מישהו שאל אותו האם באמת יש להיות מודאגים ממיונז. אנשים תמיד מודאגים שמיונז יתקלקל. תשובתו של אד היתה כי כל מיונז שיוצר באופן תעשייתי הוא בטוח לגמרי. "אין אפילו צורך לשמור מיונז כזה במקרר החשמלי. לא יזיק אם יוחזק במקרר, אך ממש אין צורך בכך". אד הסביר כי גורם החומציות במיונז(pH) נקבע לנקודה כזו שבה הבקטריות אינן יכולות לשרוד. הוא המשיך לדבר על הפיקניק הקייצי, עם קערת סלט תפוחי האדמה המונחת על השולחן, וכיצד כולם מאשימים את המיונז כאשר מישהו נעשה חולה.

אד אמר כי כאשר מדווח על הרעלת המזון, הדבר הראשון שהאחראים מחפשים הוא מתי ה"קרבן" אכל לאחרונה בצל ומהיכן הגיע אותו בצל (בסלט תפוחי האדמה). אד אומר שהגורם איננו המיונז (אם הוא לא מיוצר בבית) אשר מתקלקל בחוץ. אלו כנראה הבצלים, ואם לא הבצלים, אז תפוחי האדמה. הוא הסביר כי בצלים הם מגנט ענק לבקטריות, במיוחד בצל לא מבושל. לעולם אין לתכנן שמירת חלק מבצל חתוך לשימוש מאוחר יותר.

לטענתו לא בטוח אפילו אם נשים את שארית הבצל בתוך שקית עם רוכסן ונכניס את השקית למקרר. שארית כזו כבר מזוהמת מרגע שהבצל נחתך אפילו לזמן קצר, כך שהיא עלולה להיות מסוכנת עבורנו. אד אומר כי אם ניקח שארית בצל ונבשל אותה, היא כנראה תהיה בסדר, אבל אם נחתוך את אותה שארית בצל ונשים אותה בכריך שלנו, זה פשוט סכנה. הן הבצל והן תפוחי האדמה שבסלט ימשכו אליהם ויגדלו בקטריות הרבה יותר מהר מאשר מיונז תעשייתי ויתחיל אפילו בתהליך התפרקות. אסור לכלבים לאכול בצל. קיבותיהם אינן יכולות לעכל בצל. אנא, זכרו שמסוכן לחתוך בצל ולנסות לשמרו לבישול ליום המחרת, הוא הופך להיות רעיל ביותר, גם אחרי לילה אחד, ויוצר בקטריות רעילות העלולות לגרום להפרשת מרירות ולהרעלת מזון.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית