בושה: אוהדי קבוצת "הפועל תל אביב" הניפו כרזה אנטישמית

אנטישמיות בישראל: אמש נערך משחק כדורגל בין קבוצת "מכבי תל אביב" ל"הפועל תל אביב". חלק מאוהדי הפועל הניפו כרזה אנטישמית באצטדיון, עליה נכתב "סופר יודנרט" (ספורט)

אוהדי"הפועל". למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (צילום: פלאש 90)

אמש (שני) נערך הדרבי הגדול של תל אביב, כאשר שתי הקבוצות של העיר, מכבי והפועל, נפגשו למשחק במחזור האחרון של הליגה בישראל.

על כר הדשא הייתה דרמה גדולה כאשר "מכבי" הצליחה לנצח ממש בשנייה האחרונה, זאת למרות נחיתות מספרית של שחקנים, אך גם ביציעים לא היה שקט, כאשר חלק מאוהדי "הפועל" הניפו כרזה אנטישמית עליה נכתב "SUPER JUDEN RAT" (סופר יודנרט).

התגובות הזועמות למהלך לא איחרו להגיע. היום הוציאה הפועל תל אביב הודעת גינוי למעשה. בנוסף, "הפועל" צפויה לעמוד לדין בעקבות הנפת השלט האנטישמי.

כבר אתמול הודיעה הקבוצה על החרמת כרטיסי המינוי של שלושה מהאוהדים שהניפו את השלט.

כאמור, הקבוצה גינתה את המעשה והוציאה הודעה בה נאמר: "מועדון הפועל תל אביב מגנה בכל תוקף את השימוש בשלטים וביטויים הפוגעים בזכר השואה. ביטויים שכאלו אינם מייצגים את הפועל תל אביב ואוהדיה. השימוש בהם מהווה פגיעה קשה בעשרות אלפי אוהדי הקבוצה ובשמו של המועדון, והאחראים לכך אינם ראויים להיקרא אוהדי הפועל תל אביב.

"המועדון החרים אמש את שלושת המנויים של מניפי השלט שהוצאו מתחומי האצטדיון וכניסתם לבלומפילד לא תותר. כמו כן המועדון יגיש תביעות אזרחיות כנגד הנזקים שנגרמו לו בעקבות האירוע, שכן מטרתם אינה לעודד את הקבוצה אלא לפגוע במועדון. אנו נמשיך במאמצינו בכדי למגר את התופעה בשיתוף פעולה עם אוהדי הקבוצה עד שתיעלם לגמרי".

יו"ר הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל שיגר מכתב ליו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, בו קרא להגיב בחומרה לאירוע. "אתמול שוב ראינו במגרש הכדורגל שלט נוראי, הפעם של אוהדי הפועל תל אביב. ידוע לי כי כבר פעלת בעבר כדי להפסיק תופעות כאלה ואף הייתה הצלחה למהלכים שעשית. ברור כי חייבים להגיב בחומרה גם על המקרה הזה. אני מציע שהקנס שיקבע יופנה לטובת פעיליות למיגור הגזענות ושבמחזור הקרוב יפעלו בנוקשות על מנת למגר את התופעה".

גם שרת הספורט, לימור לבנת, גינתה בחריפות את אוהדי הפועל תל אביב, שהניפו את השלט: "ראשי הקבוצות, ראשי ההתאחדות והמשטרה צריכים לפעול בחומרה המירבית כדי לטפל באחראים על הנפת שלט כה פוגעני ולנקוט נגדם בצעדי ענישה קשים. רק בענישה ואכיפה מוגברת יובן כי לטירוף הזה אין מקום, לא במגרשים ולא מחוצה להם".

לדבריה, "הוצאתם מהמגרש של האוהדים האחראים להנפת השלט ושלילת כרטיסי המנוי שלהם באופן מיידי הינה חשובה, אך בהחלט אינה מספיקה. אני קוראת להחמיר עמם את הענישה בצורה החריפה ביותר. ראשי הקבוצות, ההתאחדות וגורמי האכיפה חייבים לפעול למיגור תופעות אלו ולניקוי מגרשי הספורט מהן לאלתר".

גם עמותת אוהדי "הפועל" הודיעה: "אם לא מספיק ההפסד על כר הדשא, אנו נאלצים להתייחס לאירוע חמור שלא קשור לספורט. השלט שהונף אמש במחצית המשחק מביש ואיננו מייצג את כלל אוהדי הפועל תל אביב. אין מקום לאזכורים וביטויים מאותה תקופה חשוכה במגרשי הספורט ושימוש בהם מהווה פגיעה קשה באוהדים רבים מכל היציעים, בעמותה וחשוב מכל - במועדון עצמו".

בעמותה הבטיחו לנסות ולמנוע מקרים דומים: "נמשיך במאמצי ההסברה בשיתוך האוהדים על מנת למגר את התופעה עד שתיעלם לחלוטין. מכאן נבקש שוב מהאוהדים, אנא המנעו מלהשתמש באותם ביטויים ואזכורים - שימוש בהם פוגע באהבה הגדולה של כולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר