אחדות בזכות הרפורמים?

הרב עמאר: "מוכן לשבת עם הרב יצחק יוסף, בכבוד הראוי לו"

הראשל"צ הגר"ש עמאר מצהיר כי הוא מוכן לשבת עם הראשון לציון הגר"י יוסף בכדי לדון בסוגיית 'הכותל הרפורמי'. "מוכן לשבת עם הרב יצחק, לשאת ודבר אתם בכבוד הראוי להם" (אקטואליה)

הגר"ש עמאר והגר"י יוסף. ארכיון (צילום: ברוך יערי, כיכר השבת )

אחדות בזכות הרפורמים? הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר התייחס הבוקר (רביעי) לסערת הכותל הרפורמי והחלטת הממשלה להעניק להם שטח בכותל המערבי ותקף את הממשלה שנותנת יד לתנועה של "הרשעים האלה", כלשונו.

בראיון למרדכי לביא ברדיו 'קול חי' אמר הגר"ש עמאר: "אני במאמת זעקתי זעקה, אמרתי דברים כואבים, אחר כך התקשר אליי הרב של הכותל ועוד אישים נכבדים להסביר לי, מה שאומרים בשם הגדולים שזה תמך וזה תמך - צריך עיון. אבל דבר אחד ברור, במשא ומתן יכול להיות שנעשה כאן הסדר לפי ההיגיון".

"זו פעם ראשונה שממשלת ישראל נותנת הכרה ונותנת יד לתנועה של הרשעים האלה, שעוקרים את עם ישראל, זו פעם ראשונה", תקף הרב עמאר והסביר כי מרן הגר"מ פינשטיין זצוק"ל היה מגדיר אותם רשעים.

"כל תועבה שבעולם הם עושים", המשיך הרב ותקף את הרפורמים. "מה להם ולמקוואות, הם יודעים מה זה גיור? הם עצמם שמרו פעם איזה מצווה? הם משחיתים בכרם ישראל, עכשיו הם רוצים כותל. מבחינת ממשלה לא היה כדבר הרע הזה". הרב סיפר כי שוחח בנושא עם מספר שרי ממשלה שהביעו גם הם התנגדות ל"דבר החמור הזה".

"נתנו הכרה כפולה, נתנו להם מקום לעשות בו כרצונם. יש הבדל בין הכרה של בית משפט להכרה של ממשלה. ועשו פה עוד דבר, אמרו שלא הרבנות הראשית תנהל את זה אלא משרד ראש הממשלה וועדה מהם, אם תנתח את העניין - זאת אומרת שיש רבנות ראשית והיא שייכת לשר הדתות, ויש ועדה שהם יקראו לה רבנות ראשית שלהם וזה יהיה שייך למשרד יותר גבוה, למשרד ראש הממשלה", הוסיף הרב.

הגר"ש עמאר התייחס לפגישה שנחשפה ב"כיכר השבת" שהתקיימה בין יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לרב הראשי הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ערב ההצבעה בממשלה ואמר כי לא ידע על הפגישה.

"אמר לי הרב רבינוביץ בשיחה אישית שהתייעצו עם שני גדולים, הגדולים האלה", הוסיף הרב עמאר, "אמרתי שאני לא יודע אם הם במצב היום ששייך... אולי הם בגילים כאלה, במצבים כאלה, שאני לא יודע... אבל אם באמת התייעצו? בבקשה".

בעקבות הסערה שחוללו דבריו הרב, מקורביו הסבירו כי הוא התכוון לאחד מרבניה האשכנזים של העיר העתיקה, שהרב רבינוביץ סיפר לו שהתייעץ אתו, והרב לא בטוח שהוא חש בטוב בשל גילו וחולי שהוא חלה בו לאחרונה, והוא בספק אם הסבירו לו את הדברים בצורה נכונה.

בסיום הראיון אמר הגר"ש עמאר כי הוא מוכן להיפגש בנושא עם הרב הראשי הראשון לציון הגר"י יוסף ולדון עמו בנושא. "אם היו קוראים לי, אני מוכן לייעץ אותם, לומר את דבריהם בפניהם, לא מנעתי עצמם מאף אחד, אני מוכן לשבת עם הרב יצחק, לשאת ודבר אתם בכבוד הראוי להם".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו 'קול חי'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר