שנת בריאות

בסיוע קרן מאירים, נוצר סיכוי להציל את חיי הילד

מאחורי החיוך שמוישי מפזר לסובבים אותו, מסתתר מצב רפואי מסובך שעתה מאיים על חייו. הרב שמואל אליעזר שטרן רב מערב בני ברק, והרב דוד צבי אורדנטליך רב העיר ביתר, פנו לקרן "מאירים" שקיבלה על עצמה לממן חלק מהטיפולים המסובכים (בריאות, שיווקי)

קרן מאירים נענתה לקריאת הרבנים (באדיבות המצלם)

מוישי, נראה כמעט כמו ילד רגיל. עם חיוך כובש ופאות מסולסלות המעטרות את הלחיים הוא מסתובב כאחד האדם, אבל איש אינו יכול להבחין כי מאחורי החיוכים שהוא מפזר כל העת, מסתתר מצב רפואי מסובך שעתה מאיים על חייו.

מזה תקופה שמוישי, סובל ממחלה גנטית הפוגעת במערכת הנשימה וכתוצאה מכך הריאות מתפקדות רק כ-46%. כדי להציל את חייו נדרש מוישי ליטול תרופה יקרה מאוד שאינה בסל הבריאות.

מאז התברר דבר מחלתו, משפחתו לא יודעת מנוח. מלבד הבעיה הרפואית עצמה מתמודדת המשפחה עם הנטל הכלכלי הכבד שנוצר בעקבות המחלה, כאשר עלות התרופה עומדת על כ-100 אלף ש"ח מדי חודש.

המשפחה אבדה עצות ורגע לפני הייאוש פנתה לרב שטרן ולרב אורדנטליך, שיסייעו בעדה. הרבנים שהבינו כי על שולחנם מקרה רפואי סבוך שבלי עזרת הציבור חייו של הילד בסכנה, פנו לקרן צדקה וחסד "מאירים" מיסודה של עמותת "שוועת עניים" העוסקת במתן סיוע למשפחות מעוטות יכולת במזון ובתחום הרפואה, ואלו הצליחו לתת מעט תקווה.

רב מערב בני ברק, הרב שטרן, שכאמור מכיר את הסיפור המטלטל לעומקו, העיד במכתב ההמלצה כי על אביו של הילד "רובצות הוצאות כבדות, מידי חודש בחודשו, בסך מאה אלף ש"ח, עבור בנו , אשר זקוק לבריאותו תרופות יקרות מאוד, להחזיקו ולהחיותו".

רב העיר החרדית ביתר עילית - הרב דוד צבי אורדנטליך, פנה לציבור וכתב "תקצר היריעה מספר את תלאות הנוראות שעוברות על המשפחה בגין כך. והנה לאחרונה יצאה תרופה אשר מצילת חיים היא. ועלותה 100,000 ש"ח בחודש, ומצווה גדולה היא להחיות נפש מישראל. אנא פרשו את כפכם ועזרו בכל כוחכם ומרצכם".

יזהר נבון מנכ"ל קרן צדקה וחסד "מאירים" הסביר כי "אחד המצבים הקשים ביותר לחולה נוצר כשהוא נזקק לתרופות שאינן כלולות בסל הבריאות. תרופות, מכשירים רפואיים או טיפולים אחרים שאינם כלולים בסל, עלולים להסתכם בהוצאה של מאות ואפילו עד מיליוני שקלים. בחודשים האחרונים טיפלנו בכמה חולים במצב קשה ואלמלא התערבותנו מצבם היה מידרדר".

בהתייחסו למקרה המדובר הסביר נבון כי אבי המשפחה פנה לקרן בבקשה לקבל סיוע במימון התרופה, והציג אסמכתאות ומכתבי המלצה מהרבנים, ולאחר שבחנו את המקרה לעומקו, ובהתייעצות עם הרופא המטפל אשר המליץ על מתן הטיפול המדובר בדחיפות, הוחלט לנסות לגייס את הציבור למשימה חשובה זו של הצלת חיים. כרגע החובה והזכות לסייע, חונה אצל הציבור הרחב.

לתרומה ועזרה להצלת חיים, ולהעניק שבב של תקווה למוישי לחץ כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר