פרסום ראשון

דרישה מאזולאי: קדם בחירת רב למבשרת

ראשי מועצת העיר לשעבר וראשי המועצה הדתית לשעבר, פונים לשר הדתות דוד אזולאי בדרישה לקדם בחירת רב למבשרת ומציאת פתרון למצוקת שכרו של הרב (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אזולאי והרב שלמה בן עזרא (צילום: הדס פרוש - פלאש 90, באדיבות המצלם)

המאבק לבחירת רב עיר במבשרת עולה שלב: כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", בג"ץ עצר ברגע האחרון את הבחירות לרב הישוב בשל עתירה שהוגשה כאשר בין היתר הודיע ראש המועצה המקומית כי אין סיבה לבחור רב בזמן שהתקציב של שכר הרב ייפול על המועצה הדתית שגם ככה לא במצב תקציבי תקין.

כעת פונים ראשי מועצת העיר והמועצות הדתיות לשעבר לשר הדתות דוד אזולאי לזרז את תהליך בחירת רב העיר ולמצוא מימון לשכר הרב.

"לוותר על רב עיר בגלל שיקולי שכר, זה כמו לוותר על מהנדס העיר ומנהלי המחלקות המקצועיות", כותבים הלשעברים, "צריך שיעשה סדר בעיר".

קראו עוד: יממה לפני: בג"ץ ביטל בחירת רב למבשרת ציון

במכתב ששלחו ראשי המועצה לשעבר, בהם אריה שמם ואלי מויאל לצד שלושת ראשי המועצות הדתית הקודמים אבשלום מלכא, קובי אוקנין והרב יצחק רבינוביץ הם קוראים לשר הדתות לזרז את התהליך: "ראוי לו ליישוב מכובד כמו מבשרת ציון שתהיה בו סמכות רבנית אחת הרואה בראיה כוללת את צרכי הדת של הייישוב . סמכות שיש בידה את הכוח להחליט בכל נושא ועניין שבדת".

מכתב הלשעברים לשר הדתות

לדברי החמישה: "בשנים שהיה לנו את הרב הראשי הרב מרדכי חזיזה ז"ל שרר שלום, שקט ושלווה ביישוב. מאז נפטר הרב שוררת אנדרלמוסיה בכל צרכי הדת שביישוב".

לטענתם, "די לראות את את ימי הפורים העליזים שבהם בתי הכנסת מקיימים כל אחד בנפרד את חג הפורים ביום י"ד באדר וחברו בשכונה בט"ו באדר. וזו רק דוגמא קטנה".

הלשעברים אף מתייחסת לטענה כי מדובר בעלויות שכר גבוהות וכותבים כי "העלו בפנינו טענות כי רב היישוב אמור לקבל שכר ויש לחסוך בכך. טענה זו אנו דוחים על הסף כראשי מועצה וראשי מועצה דתית לשעבר אנו יודעים שיש תקנים מחייבי מציאות והשכרהינו בדין ובצדק.

"לא יעלה על דעתו של אף אחד לפטר מהנדס מועצה, מנהלי מחלקות במועצה על מנת לחסוך בשכר".

בין המועמדים הבולטים לתפקיד נמצא הגאון רבי שלמה בן עזרא, המכהן כיום כרב המועצה האזורית גזר אשר זוכה לתמיכת הציבור החרדי וחלקים גדולים מהציבור הדתי לאומי בעיר, לאחר שהתפקיד הובטח לו עוד על ידי מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר