לאחר שנתיים ארוכות

מאסר עולם ועוד 20 שנה לרוצח שלום שרקי הי"ד

שנתיים לאחר הפיגוע נגזר דינו של המחבל הרוצח חאלד קוטינה - מאסר עולם ועוד 20 שנה נוספות בתוספת קנס של 258 אלף ש"ח שיעביר להוריו של שלום שרקי הי"ד (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(מתוך מצלמות האבטחה, ערוץ היוטיוב של תהילה פרל)

מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר בפועל - זה העונש שנגזר בצהריים (שני) על המחבל חאלד קוטינה, שהורשע ברצח שלום שרקי הי"ד ובניסיון הרצח של שירה קליין בפיגוע הדריסה בגבעה הצרפתית לפני כשנתיים. בית המשפט המחוזי בירושלים גם הטיל עליו לשלם להוריו של שרקי פיצוי של 258 אלף שקל.

גזר הדין ניתן לאחר שנתיים ארוכות בהן ניסה הרוצח הנתעב לטעון כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין כיוון שאינו בריא בנפשו ונטל כדורים לפני האירוע, אך הפסיכיאטר המחוזי קבע כי קוטינה בן ה-39 כשיר לעמוד לדין.

עו"ד ג'ני אבני מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה אחרי גזר הדין: "סברנו שהחומרה היתרה בפיגוע הטרור הרצחני טמונה לא רק בתוצאות הטרגיות של האירוע, אלא גם באותן דקות שבהן נסע הנאשם בכביש ראשי בירושלים וחיפש קורבנות פוטנציאליים. גזר הדין מבטא את המאבק העיקש של רשויות האכיפה במפגעי הטרור".

שלום שרקי הי"ד, בן 25 במותו, היה מדריך טיולים בחברה להגנת הטבע ורכז טיולים בממ"ד מורשה. אחיו יאיר שרקי כתב חדשות ערוץ 2 שדיווח לאורך המשפט על ההתפתחויות המרגיזות כאשר היה נראה כי המחבל מנסה לחמוק מהעונש. אביו הרב אורי שרקי, הוא ראש ישיבת מכון מאיר ונחשב למפורסם וידוע בציבור הדתי לאומי.

אחרי גזר הדין אמר אביו של שרקי, הרב אורי שרקי: "נעשה המקסימום של הצדק. מכאן ואילך זה מסור לשמיים. אנחנו מקווים שלא יקצבו את העונש והוא לא ישוחרר בעתיד. זה לא מנקמנות. אם ישחררו אותו הוא ימשיך ויעשה פיגוע נוסף".

המחבל בבית המשפט, היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לפני גזר הדין אמר הרב שרקי: "אנחנו מבקשים שייעשה הצדק. זה חשוב גם מפני שבעקבות הרצח נפתח גל טרור משמעותי. יש תחושה של התרת דמים של יהודים. הפגיעה בבני ובחברתו הייתה מפני שזוהו כיהודים, בשם אג'נדה שלמה, אסלאמית, וחובתה של חברה מתוקנת להגן על עצמה.

"בני שלום הוא אנטיתזה למפגע. הוא היה אדם שכולו הטבה וכל מגמתו להיטיב עם כל אחד שפגש. מצאנו בחפציו דף שעליו הדפיס 'אני בוחר לחיות מתוך שמחה', ואת זה תלינו במקום תמונתו בסלון, כצוואה. אנחנו מבקשים שהעונש יהיה המקסימלי האפשרי בחוק. שהמחבל לא ישוחרר בשום עסקה, שלא תהיה חנינה, ולא יקצבו את עונשו. לאחרונה אולי נשכח הערך הנצחי מפרשת השבוע ואותו צריך להזכיר: 'שופך דם האדם באדם דמו ישפך כי בצלם אלוהים עשה את האדם'".

עו״ד ג׳ני אבני, פרקליטות מחוז ירושלים מסרה לאחר פסק הדין: ״בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום את עמדת הפרקליטות, דחה את בקשת הנאשם, ח׳אלד קוטיינה, תושב מזרח העיר לענישה מופחתת והטיל עליו עונש מאסר עולם ועונש מאסר נוסף של 20 שנות מאסר במצטבר ופיצויים מקסימליים לנפגעים, זאת בגין פיגוע דריסה בו רצח את שלום יוחאי שרקי ז"ל וניסה לרצוח את הצעירה שהייתה עמו.

סברנו כי החומרה היתרה בפיגוע הטרור הרצחני טמונה לא רק בתוצאות הטרגיות של האירוע, אלא גם באותן דקות שבהן נסע הנאשם בכביש ראשי בירושלים וחיפש קורבנות פוטנציאליים. גזר הדין מבטא את המאבק העיקש של רשויות האכיפה במפגעי הטרור ומסמן כי מי שמנסה ליטול חיים על רקע לאומני יענש בחומרה המירבית וישלח לשנים רבות מאחורי סורג ובריח״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר