הגיעו ל-2017

חברי הכנסת יקבלו אתר אישי באתר הכנסת

אתר הכנסת מציג: 120 אתרים חדשים. מהיום יפעלו 120 תתי אתרים אישיים לחברי הכנסת ובהם מידע מלא על הפעילות הפרלמנטרית של כל חבר כנסת כולל הצעות חוק ועוד (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מעתה באתר הכנסת: 'תת אתר אישי' לכול חבר כנסת, המציג את הפעילות הפרלמנטרית של חבר הכנסת באופן מלא ושקוף. הכנסת העלתה היום לאוויר, 120 תתי אתרים כאלה, לכול אחד מחברי הכנסת. האתרים החדשים של הח"כים מחליפים את דפי חברי הכנסת שהיו עד כה באתר וכללו מידע חלקי בלבד וחסרו מידע רב על פעילותו הפרלמנטרית של כול חבר כנסת.

באתר האישי של חבר/ת הכנסת ניתן למצוא את הצעות החוק הפרטיות שהגיש חבר הכנסת (מהכנסת הראשונה ואילך), ההצבעות במליאה (מהכנסת ה-16), ושאילתות שהוגשו (מהכנסת ה-19).

בתת האתר האישי יופיעו גם ארבעת הנאומים האחרונים של חבר הכנסת במליאה בקישור ל"פרוטוקול המסונכן" הכולל וידאו + טקסט וניתן גם להיכנס לנאומים קודמים. בתת האתר החדש קיימים סדרה של שיפורים טכנולוגיים המתאפשרים בזכות זרימה שוטפת ואוטומטית של המידע הפרלמנטרי על פעילותו של כול חבר כנסת ממערכות המחשוב של הכנסת, מערכת הסנהדרין (מערכת לניהול קבצים פרלמנטריים בכנסת) ועוד.

על פי דובר הכנסת, האתר האישי של הח"כ עוצב בעיצוב גרפי עדכני ומאיר עיניים, ומחשבה רבה הושקעה בחוויית המשתמש ובגישה נוחה לכלל החומרים הפרלמנטריים.

בעמוד הפתיחה של האתר מופיעים קורות חיים טקסטואליים של חבר הכנסת כפי שנמסרו ואושרו על ידי הח"כ (בסגנון ערך ב'ויקיפדיה'), כמו גם גלריית תמונות של חבר הכנסת ומיקומו במליאה. בלשוניות הנוספות ניתן יהיה להגיע לתפקידיו השונים של חבר הכנסת בכנסת וחברות בוועדות או בשדולות. כל הנתונים מוצגים גם לגבי כנסות קודמות שבהן כיהן. בנוסף מופיעים פרטים נוספים על חברותו של חבר הכנסת בממשלה (במידה וכיהן כשר או סגן שר), פעילותו הציבורית והפרסומים שלו. גם 'גרסת ההדפסה' שודרגה וניתן לבחור אילו נתונים להדפיס על פי בחירת המשתמש.

בחודש הקרוב, יתווספו לאתר האישי של חברי הכנסת גם כול ההצעות לסדר היום והצעות לדיון מהיר. כמו כן, במהלך החודשים הקרובים, יעלה לאוויר שלב ב' של הפרויקט שיכלול חיתוכים שונים של חברי הכנסת לדוגמא: יחס בין נשים לגברים, קואליציה מול אופוזיציה, קרבה משפחתית וכיו"ב. בנוסף, יעלו האתרים של חברי הכנסת לשעבר.

כל 120 האתרים החדשים עוצבו באופן אחיד-שוויוני, וכמובן שהם כוללים מידע רק על הפעילות הפרלמנטרית של חבר הכנסת ולא על פעילויות פוליטיות או אחרות של הח"כים. כך יוכל הציבור לצפות מעתה בכל פעילותו הפרלמנטרית של הח"כ לאורך כול תקופת כהונתו, כאמור באופן שקוף וחסר תקדים.

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין בירך: "הפעילות הפרלמנטרית של כול חבר כנסת היא למעשה 'כרטיס הביקור' המקצועי של הח"כים ועליה גאוותם. העובדה שהפעילות הזו הפכה נגישה כעת, במלואה, היא חלון ראווה אמיתי למה שקורה בכנסת כול יום ולפעילות הענפה והמגוונת של חברי הכנסת. זוהי עוד קפיצת מדרגה בשקיפות הכנסת. לצד אפליקציית הכנסת ומהפכת השידורים הישירים שהשקנו לאחרונה גם כן בהצלחה רבה, אני שמח שערך השקיפות בכנסת מקבל ממשות עמוקה ואמתית בכול פעם מחדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר