"אם רק הייתי יודע"

החילוני מרמת אביב התעטף בטלית אביו ומצא בתוכה ירושה

מפגש אקראי במטוס הוביל להנחת תפילין של יהודי מרמת אביב שלא עשה זאת שנים ארוכות, כי לא ידע כיצד. כשפתח את נרתיק הטלית גילה מה אביו המנוח השאיר שם - ומה הפסיד (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הצ'קים שנמצאו בתוך הטלית (באדיבות המצלם)

בשבוע שעבר הגיע לישראל הרב מנדי הנדל, חסיד חב"ד תושב קראון הייטס. על המטוס, כשראה כי ליד ילדיו הושיבו ישראלי תושב רמת אביב, הציע לו לעבור למקום אחר כדי שילדיו לא יפריעו לו.

להפתעתו, הישראלי החילוני, מיכאל ד., העדיף להמשיך לשבת לידם, ואף השתעשע ועזר בדרך. תוך כדי ההתיידדות האקראית, הציע לו החסיד להתחיל להניח תפילין - הצעה ששכנו החדש נעתר לה בקלות.

הם החליפו ביניהם את פרטי מקום המגורים, ובבואו לארץ סר באמת מיכאל לבית חב"ד בשכונת רמת אביב ג', שבהנהלת הרב יהודה ליפש, עם הטלית והתפילין שלו ושל אביו. מתברר כי הוא פשוט לא הצליח עד כה ללמוד כיצד "מתעטפים ומניחים - מהאינטרנט", כדבריו.

מיכאל הביע בפני ליפש את העדפתו להתעטף בטלית של אביו. ואכן, הוא פתח בידיים רועדות את נרתיק הטלית ותפילין, ואז - הוא מגלה לתדהמת כולם מעטפה בתוך קיפולי הטלית, ובתוכה שני צ'קים משנת 1995, כל אחד על סך 62 אלף שקל.

אילוסטרציה (צילום: Matt Hechter/Flash90)

"תראה מה זה", הוא אמר, "אם הייתי מתחיל להניח תפילין מיד כשאבא נפטר, היו לי כבר אז 124 אלף ש"ח (שערכם אז היה כנראה גדול בהרבה מערכם הנוכחי). למה הייתי צריך לחכות לפגוש את השליח על המטוס שיתחיל לעורר אותי להניח תפילין. אם הייתי עושה את זה בזמן הייתי מרוויח, ובגדול".

מתברר, שאלו צ'קים שקיבל אביו מאחרים שהיו חייבים לו כסף, ולא הספיק לפרוט אותם מאחר ונפטר בפתאומיות מדום לב במהלך נהיגה.

כמובן, שמיכאל קיבל על עצמו להניח תפילין בקביעות, והוא עושה זאת כל יום באדיקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר