בסוריה ובלבנון

מחבלי דאע"ש סופגים מפלות צבאיות בכל החזיתות

בעוד מחבלי ארגון 'המדינה האסלאמית' מטילים את חיתתם ברחבי אירופה, מתברר כי בקרב על הבית - מעוזיהם בסוריה ובלבנון - הם נוחלים מפלות מהדהדות. אסד: "תודה לפוטין" (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
לבנון, אחת מזירות הלחימה (צילום: מתוך פייסבוק / ynet)

משרד ההגנה של רוסיה הודיע היום (שני) כי חיל האוויר שלו חיסל יותר מ-200 לוחמים של ארגון 'המדינה האסלאמית' (דאע"ש) במחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה.

מבצע ממוקד ומוצלח זה מביא לשיא את הלחימה העיקשת של החזית הבינלאומית העומדת לצד נשיא סוריה בשאר אסד במלחמתו במורדים בו. רק אתמול הוא התבטא, כי "בספרי ההיסטוריה עוד ייכתב על הסיוע שהגישו לנו רוסיה ופוטין, איראן וחמינאי וחיזבאללה ונסראללה".

שיתוף פעולה זה מתבטא בימים האחרונים גם בקרב קשה המתנהל באזור הרי קלמון שבגבול סוריה-לבנון, שם לוחמי צבאות סוריה ולבנון וחיזבאללה נלחמים במשותף באנשי דאע"ש שבאזור. 30 קילומטרים רבועים כבר נכבשו מידיהם, עמדותיהם הצבאיות נפגעו ו-15 לוחמים שלהם חוסלו במהלך פיצוץ רכבי תופת על ידם נגד חיילי צבא לבנון.

חיילים ממתינים במארב ללוחמי דאע"ש בהרי הקלמון

דובר צבא לבנון מסר: "אין תאריך יעד לסיום המבצע. נמשיך עד שנמחק את דאע"ש בשטח לבנון". לדברי גורם צבאי נוסף, במבצע שהחל משלשום בשעה 5:00 בבוקר משתתפים כוחות ארטילריה ואוויר של צבא לבנון, ומהצד השני של הגבול, בנפרד, נלחמים חיילים סורים לצד לוחמי חיזבאללה לטיהור האזור.

"אל-מנאר" המקורבת לחיזבאללה דיווחה, כי לוחמי חיזבאללה מתקדמים בכיבוש פסגות הרים וכן השתלטו על מעבר גבול לא-רשמיים שהקים דאעש לאורך הגבול. "נסיר את איום הטרור מגבולות ארצנו, בלחימה כתף אל כתף עם הצבא הסורי", הבטיחו בארגון.

הנשיא מישל עוון שוחח בטלפון ממטה הצבא עם הכוחות בשטח ואמר להם: "אני עוקב מחדר המבצעים. אנחנו איתכם במחשבותינו ובלבנו. אני מצדיע לכם. כל לבנון מביטה עליכם ומצפה מכם לניצחון, ואני יודע שלא תאכזבו אותנו. אני מצדיע לך ולכך חייל שנלחם איתך".

בתוך כך, בדאע"ש מאשימים את ארצות הברית באחריות לטבח המוני, בהפצצת בנייני מגורים בשכונה הסורית בה היו אנשיו. לדבריהם, מתחת להריסות קבורים מאות בני אדם שנהרגו בהפצצה שאירעה ביממה האחרונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר