ועדת היגוי וסקרים

הבחירות בירושלים: 'הליכוד' הזמין סקרי עומק, אולם ממתין להכרעת יוסי דייטש

ועדת ההיגוי של הליכוד הזמינה סקר עומק שיבדוק מי המועמד המתאים ביותר לראשות עיריית ירושלים. עם זאת, במידה ויוסי דייטש ירוץ לתפקיד, הליכוד לא יריץ מועמד מולו (חדשות, ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דייטש ואמסלם. לא ירוצו ראש בראש (צילום ארכיון: שלומי כהן)

הקרב על ירושלים עולה שלב: ועדת ההיגוי של הליכוד שצפויה להכריע מי יהיה המועמד מטעמה לראשות העיר ירושלים, הזמינה סקר מקיף שיבדוק מי המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר, אם בכלל, לכבוש את ראש העיר ירושלים.

בתוך שבועיים צפויה להתכנס הועדה המוניציפאלית של הליכוד המורכבת מחיים ביבס, סגן השר ז'קי לוי ור"ע נתיבות יחיאל זוהר, ולהחליט אם להריץ בתמיכת הליכוד את השר אלקין או לחלופין את ח"כ דודי אמסלם יו"ר הקואליציה. הסקר יבדוק את כוחם גם בזירה החרדית.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי השר אלקין, וכך גם ח"כ אמסלם, לא יתמודדו במידה וסגן ראש העיר יוסי דייטש (יהדות התורה) יתמודד ויזכה לתמיכה מוחלטת של החרדים. בסביבת השר אלקין אישרו ל'כיכר השבת' כי במידה ודייטש אכן יתמודד על ראשות העיר, הסבירות שאלקין יציב את מועמדותו נמוכה.

כמו כן מסתמן כי ח"כ אמסלם הנמצא בקשרים טובים מול דייטש, לא יתמודד לראשות העיר במידה ודייטש יהיה מועמד החרדים. דוברו של אמסלם הגיב ל'כיכר השבת' כי "הוא לא מכיר התחייבות כזו".

זאב אלקין, אחד השמות שעלו כמועמד הליכוד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בקרב המועמדים השונים מנסים בתקופה זו לזכות באהדתו של ראש העיר ניר ברקת. המועמד שייתמך על ידי ברקת יקבל גם את מימון המפלגות של מפלגתו של ראש העיר, "ירושלים תצליח". הסכום המדובר הוא כ‑1.7 מיליון שקלים, סכום המהווה 60 אחוז מכספי המימון שקיבלה הסיעה לאחר הבחירות בשנת 2013, בהתאם למספר המושבים שהיא קיבלה במועצת העירייה.

ב'ידיעות ירושלים' דווח בסוף השבוע כי בסביבת ברקת מאשרים כי הוא שואף להעניק את תמיכתו לשר זאב אלקין במידה ויתמודד. "הסיטואציה היחידה שבה ברקת יביע תמיכה באחד המועמדים לראשות העיר היא רק אם אלקין יחליט לרוץ. יש לכך שתי סיבות גם כי אלקין יהיה המועמד מטעם הליכוד וגם כי התמודדות של השר לתפקיד ראשות העירייה תשפר את סיכוייו של ברקת להשתחל גבוה יותר בפריימריז". אמרו בסביבת ברקת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר