"הכנסת האורחים" לאיראנים

חבר הקבינט מאיים: "אם אסד ימשיך כך - דמו בראשו"

השר יובל שטייניץ, החבר בקבינט הביטחוני, מגלה היום, כי אם נשיא סוריה בשאר אסד לא יחדל מאירוח הכוחות האיראניים בתחומי מדינתו, ישראל תדאג לחסל אותו בהקדם (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בשאר אסד. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

חבר הקבינט שר האנרגיה יובל שטייניץ מאיים היום (שני) בחיסול הרודן הסורי בשאר אסד.

בריאיון לאולפן ynet אמר השר: "אם נשיא סוריה בשאר אסד ימשיך לתת לאיראנים לפעול משטח סוריה - הוא צריך לדעת שדמו בראשו וזה יהיה סופו".

כזכור, אמש תדרכו גורמים במערכת הביטחון כי איראן מתכננת להוציא לפועל, כבר בקרוב, את פיגוע הנקמה שעליו הכריזה בעקבות תקיפות בסיסי איראן בסוריה, שמיוחסות לישראל.

על פי דיווח זה, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני בונה עם מפקד חיל האוויר חאג'י זאדה את תוכנית מטח הטילים על ישראל, בעיתוי אותו הם ימצאו לנכון.

שטייניץ התייחס לכך ואמר: "האיראנים מעוניינים להגיב על מה שהם רואים כפעולה ישראלי. אני כמובן לא אאשר. אנחנו לא מעוניינים במלחמה מול איראן או מול כל גורם אחר, אבל אסור לנו לאפשר לה להפוך את סוריה לבסיס צבאי של משמרות המהפכה. מה שקרה בלבנון מספיק חמור עם חיזבאללה. אם אנחנו לא נעצור את ההתבססות האיראנית בסוריה, נקבל חיזבאללה בריבוע".

בשלב זה איים כאמור השר הבכיר, כי "ישראל לא התערבה עד היום במלחמת האזרחים. אם אסד מאפשר לאיראן להפוך את סוריה לבסיס צבאי נגדנו, לתקוף אותנו משטח סוריה, הוא צריך לדעת שזה סופו".

תיעוד "תקיפה ישראלית" נגד איראן בסוריה (צילום: מתוך פייסבוק)

במענה לשאלה איך מחסלים את אסד, השיב חבר הקבינט: "בעבר היתה דילמה דומה לגבי לבנון. הייתה אצלנו התלבטות האם העובדה שחיזבאללה תוקף אותנו מלבנון פירוש הדבר שאנחנו עונים רק לחיזבאללה או גם ללבנון. אסד יכול לאפשר או לא לאפשר להם לתקוף את ישראל משטח סוריה. הוא יכול לאפשר או לא לאפשר להם להכניס טילים, מערכות נ"מ, מל"טים לסוריה ואם הוא עושה את זה הוא צריך לדעת שיש תג מחיר".

לדבריו, "לא יכול להיות שאסד יישב בשקט בארמונו ויקיים וישקם את משטרו בשעה שהוא מאפשר להפוך את סוריה לבסיס להתקפה כלפי מדינת ישראל. זה פשוט מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר