סמוטריץ' תוקף

"החרדים השאירו אותנו לבד במאבק בבג"ץ"

'כיכר בכנסת': התנהלותן לאחרונה של המפלגות החרדיות לגבי המאבק בבית המשפט העליון, מכעיסה את מי שמוביל מאבק זה - ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי • צפו בראיון (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון המלא עם ח"כ סמוטריץ' (צילום: כיכר השבת)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מאושר. אחרי תקופה ארוכה של עיכובים, 'פסקת ההתגברות' שיזם - שתחליש דרמטית את בית המשפט העליון - אושרה בוועדת שרים לענייני חקיקה.

שמח אך דרוך, הוא מבין כי בכדי להעביר את הצעת החוק במליאת הכנסת הוא זקוק לרוב בקואליציה, רוב שטרם הושג.

בראיון ל"כיכר בכנסת" תוקף ח"כ סמוטריץ את נשיאת בית המשפט העליון שהגדירה את החוק "רע ומסוכן", וטוען כי היא מסיתה נגד בית המחוקקים. כמו כן, הוא זועם על המפלגות החרדיות שלא מסייעות לו במאבק להעביר את החוק.

כותרות הראיון:

מגיב לנשיאה חיות: "אני חושב שדבריה של הנשיאה הם הסתה חמורה מאוד כנגד המערכת הנבחרת. להגדיר החלטה לגיטימית של ועדת שרים לענייני חקיקה, כ'מתקפה פרועה ומסוכנת', זה ניסיון להלך אימים על הכנסת. אני קורא לנשיאה לחזור בה ולהתנצל".

השיחות עם בית המשפט: "זאת הידברות כאשר הכנסת מנסה להחזיר לעצמה את הסמכות שבית המשפט שדד לה. אני שואל, האם כשאהרן ברק עשה את ההפיכה השיפוטית ולקח את הכוח מהכנסת, הוא ניהל דיאלוגעם הכנסת? האם כשבג"ץ פסל את חוק הגיוס פעם אחר פעם, הוא ניהל דיאלוג עם הכנסת והממשלה? זה נורא נחמד לנהל דיאלוג רק שזה מוצא חן בעינך".

ההתנגדות של משה כחלון: "אני רוצה להזכיר שפסקת ההתגברות עברה פה אחד בוועדת שרים, כולל בקולו של השר יואב גלנט, שר ממפלגתו של כחלון. זה משקף תמיכה באמת גדולה בתוך הקואליציה, תמיכה מאוד גדולה בציבור.

"כחלון מדבר על קיצוניים, פולקמן ועזריה מדברים על קיצוניים, זה כנרהא איזו טיבת מסרים שאיזה יחצ"ן כתב להם. אין להם שום טיעון משכנע אז הם מדברים על קיצוניים וכל מיני דמגוגויות זולות. בסוף, אם כחלון חפץ חיים פוליטית -הוא יבן שציבור הבוחרים שלו לא יסלח לו אם הוא יסכל את ההזדמנות לייצר את את האיזון הנדרש בין הרשויות".

המפלגות החרדיות: "איפה החברים שלנו מהמפלגות החרדיות? משאירים אותנו חשופים בצריח. צרילך הליות ברור לציבור - כולם תומכים בדבר הזה ואני רוצה לראות את כחלון מסתכל בלבן לבוחרים שלו. כחלון משרת את האינטרסים של השמאל הקיצוני".

ההשפעה של פסקת ההתגברות על חוק הגיוס: "מכיוון שמתווה הגיוס חוקק ביותר מכנסת אחד, זה לא איזה רוב מקרי, רוב הציבור נבחרי הציבור הישראלי מבינים שאי אפשר לגייס אף אחד בכפייה. אני מעריך שאם תהיה פסקת התגברות יההי אפשר לחוקק מחדש את חוק הגיוס , בהנחה שיהיו 61 חברים שיתמכו. זה לא עובד בכוח, וגם בג"צ צריך להבין את מגבלות הכוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר