מתקפה מבית

אמנון לוי: חילונים עשירים חוסמים חרדים בשוק העבודה

איש התקשורת אמנון לוי תקף את המתנגדים להפרדה באקדמיה החרדית ואמר כי מדובר בדרך כלל בחילונים עשירים שמעוניינים לחסום חרדים מלהיכנס לשוק העבודה (אנשים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
העיתונאי אמנון לוי (צילום: פלאש 90)

העיתונאי אמנון לוי, מגיש 'פנים אמיתיות' בערוץ 10, טוען כי אלו שמדברים נגד ההפרדה באקדמיה החרדית הם חילונים במעמד חברתי כלכלי גבוהה שלא רוצים את החרדים בשוק העבודה.

לוי כתב את דעתו בפייסבוק: "החברה החרדית עניה מאד. אנשיה מגיעים לאקדמיה מתוך תקווה שהשכלה גבוהה תהיה הנתיב המהיר למוביליות חברתית אצלם. לא פשוט למי שהתחנך בחיידר לבא לאונברסיטה. הם חייבים להתאים עצמם בהמון אספקטים לחילוניות. אבל החלום שהאקדמיה תחלץ אותם מהעוני והנחשלות גובר על הקושי שם".

לדבריו: "מי שתוקף המחיצה בין גברים ונשים הם בדרך כלל חילונים ממעמד חברתי כלכלי גבוה הרבה יותר, שחוסמים את שילוב החרדים בשם אידאל ליברלי שלהם עצמם. לא בשם החרדיות. בשורה התחתונה יש פה את הסיפור הישן על עשירים שסוגרים את המועדון כדי שהעניים לא יכנסו אליו".

"אז ברור שזה לא פשוט" הוסיף העיתונאי אמנון לוי כשהוא מתייחס להרצאתו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק במכללת אונו שנעשתה כשמחיצה מפרידה בין הגברים והנשים וכתב: "חייבים להקפיד שזה יעשה בשוויון. בהרצאה של ברק זה כנראה לא נעשה בשוויון לפי התמונה. יש ויהיו המון בעיות שהשילוב יצור. אבל בבסיס צריך לעשות כל מאמץ לשלב אותם. בשבילם ובשבילנו".

לוי התייחס גם לביקורת האישית נגד ברק ואמר: "נמתחה עליו ביקורת איך הסכים לזה. ובכן, איך לא? ברור שבחברה החילונית זה בעייתי אבל אי אפשר לחלום על שילוב בלי להכיל אלמנטים קשים לעיכול לחילונים. צריך להחליט מה חשוב ומה לא. לטעמי הרצאה מופרדת כששני הצדדים יושבים באותם תנאים, זה דבר שאפשר להכיל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר