ראיון ל"כיכר השבת"

השר גלנט על האיומים האיראנים: "לוקחים אותם ברצינות"

חבר הקבינט הביטחוני השר יואב גלנט אומר בראיון ל"כיכר השבת", כי איראן נמצאת תחת פוקוס עוצמתי של ארה"ב, ולכן היא תהיה מאוד זהירה לפני שתצא ל"הרפתקאות" • כיכר בכנסת (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון המלא (תמונה: יונתן סינדל / Flash90)

יממה לאחר החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן, אומר חבר הקבינט הביטחוני השר והאלוף (במיל.) יואב גלנט כי מהלך זה צפוי להשפיע על תכניותיה ההתקפיות של הרפובליקה השיעית מול ישראל.

בפתח הראיון אומר גלנט: "אנחנו למעשה קיבלנו את ההוכחה הברורה ביותר שיש לנו שותף, בעל ברית עצומה, שמתכוון להחזיר את השד האיראני בחזרה לבקבוק ולגמור את הבעיה הזו".

לדבריו, "זה נכון שלאנשים קשה לשלם בהווה מחירים בשביל העתיד, אבל אני רוצה להגיד לציבור בצורה הברורה ביותר: נשק גרעיני זה לא 'עוד משהו'. אסור שיהיה נשק גרעיני בידי איראן, אנחנו מוכנים להיאבק על העניין הזה בכל דרך נדרשת וכשארה"ב מובילה את המאבק - זה דבר חשוב ביותר".

השר יואב גלנט בראיון לכתב כיכר השבת ישי כהן

גלנט מתייחס לטענות כי היה אסור לבטל את ההסכם אלא לבצע בו תיקונים ואומר: "איראן לא תסכים לעשות שום שינוי - אלא כאשר היא תהיה בלחץ. כתוצאה מהשגיאה החמורה של הנשיא אובמה ושר החוץ קרי, שהסירו את הסנקציות מוקדם מדי, קיבלנו הסכם גרוע ולאחר מכן גם התפרעות כוללת של איראן, שהתחילה במלחמה בתימן והגבירה את המאבקים בסוריה. זה מה שלא עושים".

"מה שאומר עכשיו טראמפ 'אני אהדק את הסנקציות'", מסביר חבר הקבינט, "וכאשר האיראנים יהיו במצב קשה כלכלית, הם יהיו מוחרמים. הסכם איתם צריך לכלול את פירוק הטילים, הפסקת העשרת אורניום, הפסקת ייצור מנגנוני נפץ וגם חזרה של האיראנים מלבנון, סוריה ועירק - בחזרה לאיראן".

השר גלנט מתייחס לחששות בישראל כי איראן תתקוף בישראל, גם בשל התקיפות ברחבי סוריה המיוחסות לישראל, ואומר: "איראן נמצאת תחת פוקוס אמריקאי, עם עוצמה גדולה של ארה"ב, ולכן היא תהיה מאוד זהירה לפני שתלך להרפתקאות".

עם זאת, מבהיר גלנט, "אני לוקח אותם ברצינות. אני לא חושב שמחר בבוקר הכל יבוא על מקומו בשלום, אבל אני חושב שהסרת הסנקציות וחידושם, הם כלי רב עוצמה דווקא לריסון איראן".

באשר לחששות הישראלים בימים האחרונים, בעיקר אלו מהם המתגוררים בצפון, אומר בכיר המטכ"ל לשעבר: "אני אומר לציבור: ראשית - יש לנו צבא חזק. הדבר השני, יש ממשלה וקבינט. הדבר השלישי, אני לא יכול להבטיח לכם שאנחנו חיים בשווייץ - אנחנו חיים במזרח התיכון ויש פה שכנים שלא רוצים אותנו - אבל בניגוד לעבר יש לנו כלי מגן, וזה הדבר החשוב".

בסיום דבריו התייחס אלוף פיקוד דרום לשעבר למתיחות בדרום וגם לחשש שעם חנוכת שגרירות ארה"ב בירושלים יתגברו ההפגנות סביב גדר המערכת: "לצערי הרב, כתוצאה מהכוונה של חמאס, מי שישלם את המחיר הם העזתים שנשלחים לגדר על מנת ליצור הסתה ולגרום לכך שחיילי צה"ל יפגעו בהם".

"אני מקווה מאוד שהם ישכילו לא לעשות את זה, אבל הצבא יבצע את מה שהממשלה אמרה לו: אחד - לעצור את המפגינים, שתיים - לעושת את זה במחיר המינימלי האפשרי כלפי תושבי רצועת עזה".

צפו בראיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר