סיכום ביקור

הרב הראשי אמר למנהיגים: "דאגו שנכדיכם יתגאו בכם"

הימים המועטים בהם ביקר הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו בקהילות היהודיות בקנדה, הותירו רושם עז • ומי כובד בהדלקה המרכזית של חסידי בעלזא בראשות האדמו"ר (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

ביום שלישי השבוע הסתיים ביקור חיזוק מיוחד אותו ערך לאחרונה הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו בקנדה, לבקשת הקהילות היהודיות במקום.

את הביקור פתח הרה"ר בטורונטו, שם התקבל על ידי תלמידי בית הספר נתיבות התורה בשירה. לאחר מכן הוא נפגש עם ראשי הקהילות בטורונטו, ששיתפו אותו בפעילותה ובהתפתחותה של הקהילה היהודית בעיר.

משם המשיך הגר"ד לאו אל העיר מונטריאול, שם נפגש עם מנהיגי הקהילה, ובערב הוא הוזמן לקרית בעלזא כאורח הכבוד של האדמו"ר מבעלזא ששהה במקום. הרב הראשי אף התכבד להשתתף בהדלקה המרכזית שערך הרבי.

בהמשך הביקור הגיע הרב לאו לתפילת שחרית בפני תלמידי תיכון 'היברו אקדמי' ונשא שיחה בפני תלמידי התיכון היהודיים במונטריאול, בסיומה ענה לשאלותיהם בנושאים העומדים על הפרק. לאחר מכן נערך מפגש מיוחד עם וועד הרבנים של קנדה, שהשתתפו בהמשך בפאנל מיוחד בראשות הרב הראשי. בנוסף, מסר הרב שיעור בענייני מקוואות בכולל הקהילה המרוקאית בעיר.

ביקור מיוחד ערך הרב הראשי בבית הדין במונטריאול שבראשות אב בית הדין הגאון רבי יהונתן בנימין וויס. בישיבה מיוחדת שערכו חברי בית הדין הוצגו בפני הרב הראשי שאלות בנושאי כשרות ובענייני גיטין וגיורים שנידונו בפניהם, כשהרב מסייע להם מהניסיון הרב שלו בפתרונות לבעיות מורכבות שנתקל בהם במהלך השנים.

לאחר מכן הוזמן הרב הראשי על ידי פוסק ההלכה וראש כולל ליקווד בטורונטו רבי שלמה מילר, מתלמידיו של מרן הגאון רבי אהרון קוטלר זצוק"ל, למסור שיעור לאברכים בכולל. בנוסף, נפגש הרב הראשי עם ראשי הפדרציות היהודיות בקנדה, ובשיחה עמם אמר: "כפי שאתם גאים בסביכם ובאנשים עליהם גדלתם, עליכם לדאוג שבמעשיכם היום תעשו להם נחת, וכשהנכדים שלכם יפגשו את הרב הראשי יוכלו גם הם להיות גאים בכם".

מארגני הביקור של הרב הראשי לישראל מסרו, כי הם בטוחים שההתרגשות והרושם הרב שהותיר ביקורו, יסייע לחיזוק וביסוס חיי הדת בקנדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר