"דרוש גורם מפשר"

מי אשם בעיכוב כינוס 'הוועדה למינוי דיינים'?

גורם המקורב לחברי הוועדה המדוברת, שלכינוסה מייחלים כבר זמן רב דייני ישראל ובעיקר האזרחים הנתקלים בסחבת רבה, מאשימים דווקא גורמים חרדיים בעיכוב הכינוס (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים, הגר"י יוסף והגר"ד לאו (צילום: יעקב כהן)

במערכות בתי הדין בראשות דייני בתי הדין האזוריים, נשמעות זמן רב התלונות על המחסור הגדול שישנו בכוח אדם של דיינים בבתי הדין ברחבי הארץ, אך גורמים שונים בוועדה למינוי דיינים מפתיעים וטוענים, כי החברים החרדים העוסקים במינוי דיינים, הם אלו שמונעים את כינוס הוועדה.

זה כשנתיים וחצי שהמועמדים לשמש כדיינים, ממתינים שהוועדה תתכנס, בפרט בתקופה זו בה המפלגות החרדיות יושבות בממשלה, והסיכויים לבחירת דיינים ראויים - גדולים.

על הפרק: מינוי של יותר מ-20 דיינים חדשים, המהווים תוספת כוח אדם משמעותית לבתי הדין.

בפועל כאמור הכינוס מתעכב שוב ושוב, וזאת למרות מכתב חריף ששיגר הראשל"צ ונשיא בית הדין היוצא הגאון רבי יצחק יוסף, בו דרש אז בין היתר לכנס את הוועדה במהלך חודש שבט.

נשיא בית הדין הנכנס הגר"ד לאו, יו"ר הועדה השר שטייניץ וחברת הוועדה סויד, הערב בירושלים

כאמור, גורמים המעורים במינוי דיינים טוענים כי השר שטייניץ אינו אשם ואינו חלק מגרירת הרגליים: "מבחינת שטייניץ - לכנס את הוועדה בתוך שבוע. הבעיה היא עם הנציגים החרדים, שהשר מחכה להסכמה שלהם".

לא מעט מהעוסקים במינויים טוענים, כי הסיבה לעיכוב הכינוס היא בעיקר המחלוקת בין הרבנים הראשיים לישראל הגר"י יוסף והגאון רבי דוד לאו.

"היה מצופה מגורם שלישי, המוסכם על שני הצדדים, לפשר בין הלשכות ולמנוע נזק לבתי הדין", מוסיף גורם בכיר המקורב לאחד מחברי הוועדה.

כעת, לדברי המעורים בנושא, מי שסובלים הם אלו בעלי הדין הממתינים זמן רב לדיונים, בשל המחסור העצום בדיינים, מה שהיה יכול להיפתר כבר לפני תקופה ארוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר