הסלמה מלחמתית

בצל החגיגות בירושלים: מתיחות ביטחונית גבוהה בישראל

בשעה 16:00 תחנך שגרירות ארצות הברית בירושלים זאת בצל ההיערכות הביטחונית הגבוהה של מערכת הביטחון מול ההפגנה המתוכננת ברצועת עזה והחשש להסלמה מלחמתית (חדשות בארץ)

שגרירות ארה"ב בירושלים וההיערכות מול עזה (צילום: יונתן זינדל ועבד רחים חטיב - פלאש 90)

המתיחות הביטחונית בישראל מגיעה היום (שני) לשיאה בצל הטקס לפתיחת שגרירות ארצות הברית בירושלים שיחל בשעה 16:00 אחר-הצהריים.

כ-800 איש ישתתפו בטקס בירושלים שיפתח עם ההמנון האמריקני, לאחר מכן ישא דברים שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן. כמו כן ינאם בטקס סגן מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון סאליבן, ויוקרן בווידיאו נאומו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

לאחר נאומו של טראמפ, יוסר הלוט מלוח האבן הרשמי של השגרירות. בהמשך הטקס ינאמו נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו וחתנו היהודי של נשיא ארה"ב ויועצו הבכיר, ג'ארד קושנר.

יצוין כי בטקס לא תקבע מזוזה. שגריר ארה"ב דיוויד פרידמן יקבע את המזוזה ביום רביעי.

החמאס מפנה עמדות (צילום: דובר צה"ל)

במקביל לטקס בירושלים, שגרירות ישראל בוושינגטון תקיים מסיבה מיוחדת לרגל האירוע ולציון 70 שנה למדינת ישראל. אורח הכבוד בטקס יהיה סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול קבלת פנים למשלחת האמריקנית שהגיעה לטקס ואמר כי "החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים מאשרת עובדה פשוטה: ירושלים הייתה הבירה של העם היהודי 3,000 שנה, ושל מדינתנו שבעה עשורים, ותישאר בירתנו לנצח.

"שלום מבססים על אמת, והאמת היא שלא רק שירושלים הייתה בירת העם היהודי אלפי שנים, ירושלים תישאר הבירה של ישראל. כדי להשיג שלום עלינו לעשות דבר נוסף - להתעמת עם אויבי השלום. להתעמת עם איראן. הספונסר הגדול ביותר של הטרור כבר לא במסלול. זה טוב לאזור, זה טוב לעולם. אנחנו כאן בבירות המזרח התיכון, בירושלים, בריאד ועוד, ראינו את התוצאות ההרסניות של ההסכם עם איראן, אז כשהנשיא טראמפ החליט לצאת מההסכם, לסגת, אנחנו יודעים שהוא עושה דבר טוב לאיזור, לארה"ב ולעולם".

שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין אמר בקבלת הפנים כי "זה רגע היסטורי ביחסים בין ארה"ב לישראל. זה סימן לידידות המתמשכת בין שתי המדינות. זה מתאים כשישראל חוגגת את ה-70 לעצמאותה. אנחנו חוגגים 70 שנה של חופש ודמוקרטיה. ב-95 העביר הקונגרס חוק לשגרירות בירושלים, בתמיכה של שתי המפלגות, אך במשך 20 שנה ההבטחה הזאת לא מומשה. טראמפ התחייב לממש את ההבטחה הזאת, וכתוצאה ממנהיגותו אנחנו כאן".

כאמור, החגיגות בירושלים נערכות בצל היערכות ביטחונית חסרת תקדים והחשש מפני הסלמה ביטחונית מלחמתית ברצועת עזה, שם מארגן ארגון הטרור חמאס הפגנות המוניות בצל יום הנכבה בהן צפוייים להשתתף עשרות אלפי פלסטינים, בהם נשים וילדים, שיגיעו לגדר בגבול הרצועה וינסו לפגוע בה, להצית כלים ביטחוניים ואף לחטוף חיילי צה"ל.

מפקד פיקוד הדרום בתדרוך למפקדים, אמש (צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל נערכים לכך שאלפי מפגינים ערבים ינסו לפרוץ את גדר המערכת, זאת בהנחה שהחמאס מעוניין ליצור משבר כדי לקבל סיוע מהקהילה הבינלאומית.

אלפי לוחמי צה"ל, מחטיבות הנח"ל, גבעתי ויחידות מיוחדות מתגברים את גדודי הביטחון באוגדת עזה ובאוגדת יו"ש. מודיעים טיס ברשות שדות התעופה אסר לטוס בשטח רצועת עזה ובקרבתו - עד סוף החודש.

הלוחמים הונחו להיערך לשורת תרחישי קיצון בהם פיגועי ירי, הנחת מטעני חבלה וניסיון חטיפה של חיילים במהלך הפרות הסדר.

דובר צה"ל פרסם תיעוד בו נראים פעילי חמאס מפרקים את העמדות סמוך לגדר כדי לאפשר למפגינים להגיע למקום. דובר צה"ל ציין כי "הפעולה מוכיחה כי חמאס מסיר את הרסנים ופועל באופן גלוי על מנת להעצים את הפרות הסדר האלימות".

בתוך כך, מטוסי חיל האוויר הטילו כרוזי אזהרה בשטחי רצועת עזה, בהם מוזהרים האזרחים לא להתקרב לגדר ולא לנסות לפגוע בו או לבצע פעולות טרור כאלו ואחרות.

"עזה 2025? הבחירה בידיכם", נכתב על כרוז אחד. על כרוז אחר נכתב: "בתקופה האחרונה מנהל חמאס פעילויות אלימות וטרור נגד מדינת ישראל לאורך הגבול. חמאס מסתיר את כישלונותיו הרבים ומסכן את חייכם. בזמן הזה חמאס גונב את כספיכם ובאמצעותו חופר מנהרות על חשבונכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר