ראיון מיוחד

סגן שר הביטחון אלי בן דהן: "העברת השגרירות - פעמי משיח"

סגן שר הביטחון אלי בן דהן מבהיר בראיון ל'כיכר בכנסת' את המצב בגבול עזה, הירי של צה"ל, מעריך שישראל לא עומד בפני מבצע צבאי וחוגג את העברת השגרירות • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

סגן שר הביטחון אלי בן דהן מתייחס בראיון ל"כיכר בכנסת" למתיחות הגוברת בגבול רצועת עזה, עשרות ההרוגים הפלסטינים והחשש מפריצה המונית לשטח ישראל ומצהיר כי המתיחות בגבול הצפוני הסתיימה.

כותרות הראיון עם סגן שר הביטחון:

המהומות בגבול הרצועה: "לצערנו הרב החמאס משתמש בנערים, וילדים כמגן חי בפני צה"ל, ראשי החמאס יושבים במשרדים מפוארים ושולחים את המון העם. זה דבר חמור, הגיע הזמן שהעם בעזה יבין שהמנהיגים החמאסים הם מושחתים וכל מה שהם עושים זה לשלוח אותם לגדר להיפצע ולהיהרג".

סגן שר הביטחון בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

החשש מחדירה המונית: "זה לא נראה כך. הניסיונות לפרוץ את הגדר קיימים כבר מספר שבועות, בימים האחרונים יש עלייה ורצון של שלטון החמאס לרכז כמות יותר גדולה של ערבים שיגיעו לגדר, באופן כללי - האירוע בשליטת מערכת הביטחון".

השימוש בנשק חי כנגד מפגינים: "אני חושב שעם כל הכבוד לארגוני השמאל, הגיע הזמן שיפסיקו לחפש פגמים בצה"ל. הרי כולם יודעים שלו אותם עזתים היו מנסים לפרוץ את הגדר למצרים, לא עשרות בודדות היו נהרגים, אלא מאות ואפילו אלפים, צה"ל הוא צבא מוסרי ששומר על טוהר הנשק. כשאין מנוס - צה"ל יורה, ההוראה לירות בברכיים, אבל קורה שהם נפגעים מעבר לברכיים".

לקראת מבצע בעזה? "על פי מה שידוע לנו כרגע - זה לא נראה כך. אני חושב שגם החמאס מבין שמערכת הביטחון וצה"ל שעומד מולו הוא הרבה יותר חזק ממה שהיה בצוק איתן".

הזירה עם סוריה ואיראן: "הזירה נרגעה, אני גם הערכתי כך מיד למחרת. היה כאן ניסיון איראני, גם כלפי פנים, להראות שהם לא עוברים בשתיקה על תקיפות של חיל האוויר הישראלי. אבל הם הבינו שהם לא יצליחו, ומכת הנגד שהם ספגו הייתה כל כך חזקה, המודיעין החה כל כך טוב ואיכותי, שהביא לכך שנפגעו כל אותם מקומות שהאיראנים ריכזו מחסנים, ייקח להם זמן רב לשקם את התשתית. אני מעריך, המצב - לפחות בחודשים הקרובים - יהיה שקט".

חגיגות העברת השגירות - יום חג ישראלי: "סיבה מוצדקת מאוד. לפעמים אנחנו לא מרגישים את הניסים שהקב"ה עושה לנו. הקב"ה עושה לנו ניסים. מה שקרה פה עם טראמפ רק בשבועיים האחרונים, השגרירות וביטול ההסכם עם איראן, אנחנו רואים את יד ה', אפשר לשמוח. אני מרגיש פה פעמי משיח. צריך לפתוח את העיניים ולראות את החסד הגדול שהקב"ה משפיע עלינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר