יום הנכבה

נערכים: צה"ל נערך בגבול עזה; אלפי שוטרים בירושלים

40 אלף מפגינים, 13 מוקדים, 55 הרוגים, 1,200 פצועים, 25 עפיפונים, 23 שריפות ו-11 יעדי טרור שהותקפו - לאחר סיכומו של יום המהומות בעזה, בצה"ל נערכים לקראת החרפת העימותים (ביטחון)

(צילום: דובר צה"ל)

לאחר 55 הרוגים ויותר מ-1,200 פצועים בהפגנות החמאס בגבול רצועת עזה, בצה"ל ובמערכת הביטחון נערכים לקראת חידוש המהומות היום (שלישי) לציון "יום הנכבה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך אמש התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, המפכ"ל וראש המל"ל.

נתניהו ציין כי הפעולה הנחושה של צה"ל וכוחות הביטחון מנעה פריצה לגבולות ישראל. "צה"ל, שב"כ והמשטרה ערוכים בכוחות מתוגברים לכל תרחיש", ציין ראש הממשלה.

צה"ל, סיכם את אירוע אמש בגבול רצועת עזה וציין כי בשעות השיא נמנו כ-40 אלף מפגינים ב-13 מוקדים שונים לאורך הגדר. צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב וכלי טיס 11 יעדי טרור של החמאס. בנוסף, תקף צה"ל באמצעות טנק שתי עמדות טרור בצפון ובדרום רצועת עזה.

הצתת מעבר כרם שלום ותקיפת צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל פועל וימשיך לפעול באופן נחוש כנגד אירועי הטרור הנרחבים המובלים באופן מתוזמן על-ידי ארגון הטרור חמאס. כל פעולת טרור תענה בתגובה חריפה. כוחותינו נחושים לממש את משימת ההגנה על ריבונות המדינה ועל אזרחי ישראל".

הפלסטינים העיפו במהלך היום 25 עפיפונים מתוכם 17 הכילו חומרי בערה - במטרה לגרום לשריפות בשטח ישראל. ואכן, 23 שריפות פרצו בשטח ישראל במוקדים שונים.

בצה"ל הציגו את רשימת האירועים הבולטים שהתרחשו במהלך ההפגנות האלימות בעזה:

11:30 ריצה המונית של מאות מפירי סדר לגדר בצפונית, כולל טיפוס על הגדר במספר נקודות.

12:53 פיצוץ חמישה מטעני צינור בצפון הרצועה.

12:58 פיצוץ מטען חבלה בצפון הרצועה.

13:15 סיכול הנחת מטענים ע"י חולית מחבלים שפתחה בירי לעבר כוח צה"ל (4-6 מחבלים) בדרום הרצועה. הכוח הגיב בירי.

13:30 ירי לעבר הכוחות בצפון הרצועה.

13:45 ירי לעבר הכוחות בצפון הרצועה (8 מחבלים), בחסות הפרות הסדר. הכוח מגיב בירי.

13:50 תקיפת עמדת חמאס על ידי כלי טיס בצפון הרצועה.

14:09 שלושה פיצוצי מטענים, בדרום הרצועה.

14:10 תקיפת עמדת חמאס על ידי כלי טיס בצפון הרצועה.

14:13 זריקת בקבוק תבערה לעבר הכוחות בדרום הרצועה.

14:15 תקיפת עמדת חמאס על ידי טנק בצפון הרצועה.

14:49 זריקת בקבוק תבערה לעבר הכוחות בדרום הרצועה. הכוח השיב באש.

15:10 פיצוץ מטען בצפון הרצועה.

15:26 תקיפת 5 יעדי חמאס על ידי מטוס קרב בצפון הרצועה.

17:04 תקיפת עמדת חמאס על ידי טנק בצפון הרצועה.

17:25 תקיפת 3 יעדי חמאס על ידי מטוס קרב בצפון הרצועה.

19:02 ירי לעבר הכוחות בדרום הרצועה. בתגובה בוצע ירי טנק לעבר עמדת תצפית.

צה"ל תוקף עמדת חמאס בעזה (צילום: דובר צה"ל)

לאחר אירועי אמש בצה"ל מעריכים כי החמאס יביא עשרות אלפי מפגינים, גם היום, לגר הגבול, להתעמת עם כוחות צה"ל ולנסות לחבל בגדר הביטחון. היעד שהציב החמאס הוא 100 אלף מפגינים. ישראל העבירה מסר לחמאס כי לא תהסס לפגוע במנהיגיו באם האירועים יימשכו.

באוגדת עזה נמשכת הכוננות המוגברת במהלך הימים הקרובים וההערכה היא שהמהומות יתחדשו הבוקר ויתעצמו בצהריים. צה"ל הפעיל מיסוך כבד באיזור הגבול שמנעו קליטה סלולרית.

במהלך הלילה נפרסו כוחות מיוחדים לאורך הגדר כדי למנוע מהחמאס אפשרות לנצל את שעות הלילה כדי להחדיר חוליית מחבלים או להנחת מטעני חבלה בקרבת הגדר. במקביל כוחות תצפית ומל"טים אוספים כל העת מידע מודיעיני ועוקבים אחר חשודים.

בצה"ל הפיקו לקחים מהאירועים אתמול ונערכים לשימוש בנשים ובילדים וכן למפגינים שהתחפשו לנשים. כמו כן חיל האוויר נערך לירי רקטות לעבר עוטף עזה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אישר את המלצת צה"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים לפתוח מחדש את מעבר כרם שלום שנסגר לאחר שורת הצתות.

במקביל להיערכות הצבא בגבול רצועת עזה, המשטרה נערכת גם היא בכוחות גדולים במיוחד בירושלים. כ-3,000 שוטרים יפרסו החל מהבוקר ברחבי ירושלים ובעיקר במזרח העיר ובמעברים הביטחוניים כדי למנוע מהומות.

אמש, התייחס הבית הלבן למהומות, גינה את החמאס "שאחראי להרג בעזה", וציין כי "לישראל הזכות להגן על עצמה". דובר הבית הלבן סירב לדחוק בישראל לרסן את פעולותיה נגד המפגינים בעזה, ואמר כי "חמאס נושא באחריות למצב הקשה ברצועת עזה".

בתוך כך, ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל הכריזה על שביתה כללית ביום רביעי, שתכלול בתי ספר ובתי עסק כהזדהות עם תושבי עזה.

עוד קבעה ועדת המעקב כי הערב ייערכו שלוש הפגנות - בצומת מג'ד אל-כרום, בוואדי ערה ובנגב בעקבות מותם של 55 מפגינים במהלך ההתפרעויות בגבול הרצועה.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
תקיפת צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
תקיפת צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר