הקרב בבית שמש

תיק החינוך; אבוטבול בפלונטר, זעם ב'אגודת ישראל'

באגודת ישראל תוקפים בחריפות את דרישת דגל התורה לקבל את תיק החינוך בבית שמש ומאיימים כי ידרשו את ועדת תכנון ובנייה בתמורה. המוצא: התערבות ראשי המפלגות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אבוטבול וליצמן, הבוקר (באדיבות המצלם)

הפלונטר של משה אבוטבול: תיק החינוך

הדרישה של 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים' לקבלת תיק החינוך בעיריית בית שמש עבור 'דגל 'מציבה קשיים בתהליך המשא ומתן בין הסיעה הליטאית לראש העיר משה אבוטבול.

כפי שנחשף הבוקר (חמישי) ב"כיכר השבת", נפגש ראש העיר אבוטבול עם סגן השר יעקב ליצמן ועם חבר מועצת העיר מטעם הסיעה המרכזית ומחזיק תיק החינוך ישעיהו ארנרייך וסיפר להם על דרישת דגל התורה לקבלת את תיק החינוך בנוסף לתיכנון ובנייה, לסגנות ולמועצה הדתית.

ל"כיכר השבת" נודע כי בסיעה המרכזית מסרבים לוותר על תיק החינוך וגורמים בכירים הבהירו לאבוטבול כי התיק שייך להם. "אין שום סיבה שיקחו מאיתנו את מה ששייך לנו", אומרים באגודת ישראל.

לדברי גורמים בעירייה, "ליצמן היה הראשון שהביע את תמיכתו באבוטבול, ולקחת את מה שקיבל - זו חוצפה ממש".

"נדמה כי בדגל התורה לא באים למשא ומתן בידיים נקיות", טוענים אותם גורמים. "לדרוש את מה ששייך כבר לאחרים, לש"ס ולאגודת ישראל, זה לא מכובד ולא מתאים". הגורמים מזכירים את מכתב מועצת גדולי התורה החסידית שהורתה ללכת באחדות בכל הארץ ותוהים לפשר המהלך של מאיר פרוש ושלומי אמונים לחבור ל'דגל' בבית שמש ובכך לפגוע באגודת ישראל.

לדברי גורמים באגודת ישראל, "הדרישה המשותפת של שלומי אמונים ודגל התורה להוציא את תיק החינוך מחזקת הסיעה החסידית ולהעביר לדגל היא חצופה ואינה במקום. באם דגל התורה רוצה לקיים משא ומתן בלב שלם אנא שיוכיחו זאת ולא יבקשו תיקים ששייכים לאחרים".

כך או כך ברור שההכרעה בסופו של דבר תצטרך להגיע אל ראשי המפלגות - אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני, ומהם אל בתי גדולי ישראל.

"הדרג המקומי מבעיר את השטח, חבל מאוד, ניתן להגיע להסכמות", אומרים גם היום בכירים במפלגות החרדיות ולדבריהם בסוף יגיעו המבוגרים האחראיים ויפתרו את הכל בשלום ואחדות.

גורמים אחרים רומזים כי באם יווצר מצב שהסיעה המרכזית תאלץ לוותר על תיק החינוך למען השלום, היא צפויה לדרוש בתמורה את תיק תכנון ובניה שנמצא כיום בידיה של דגל התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר