צפו בראיון

ח"כ מוזס: "צריך לראות מה יש בחמין שליברמן מבשל לנו"

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס מביע בראיון ל"כיכר בכנסת" אופטימיות זהירה לגבי "חוק הגיוס" שמתגבש במשרד הביטחון, אך דרוך לקראת "החמין של ליברמן" • צפו (כיכר בכנסת)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון עם ח"כ מנחם אליעזר מוזס (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס מתייחס בראיון ל"כיכר בכנסת" למגוון הנושאים הפוליטיים שעל הפרק, כשבמוקדם כמובן סוגיית חוק הדיחוי מגיוס שנמצא כעת בשלבי גיבוש אחרונים במשרד הביטחון.

כותרות הראיון עם ח"כ מנחם אליעזר מוזס

"חוק הגיוס": "מצד אחד זה טוב שמשרד הביטחון מעלה את זה כוועדה מקצועית, ואז גם בבג"צ זה יעבור, אבל מצד שני, צריך לראות מה יש בחמין ששר הביטחון ליברמן מבשל לנו".

סומך על ליברמן: "אני סומך עליו שהוא הולך להביא משהו מקצועי, על מנת שלא יפול בבג"צ, שלא יגידו שזה היה פוליטי. צריך פעם משהו מקצועי, שהצבא ומשרד הביטחון עומדים מאחורי זה. משתתפים בוועדה נציגים חרדים, אבל לא פוליטיים. אני מכיר עוד פורמים שלא מזמינים אותנו, אבל ישנם אנשים חרדים".

ח"כ מוזס בראיון לכתב 'כיכר השבת' ישי כהן

פקחים בהיכלי הישיבות: "בשום אופן שבעולם לא נסכים למשטרה חשאית, נוסח ק.ג.ב. בשום אופן לא. קודם שיילכו למכללות לראות מה לומדים ומי לומד. איזו התנהלות זו?".

סיום מושב הקיץ בלי חוק גיוס: "בשום אופן לא. אנחנו חייבים לגמור את זה, כי אם לא - נכנס הבג"צ. קיבלנו רק שנה, והשנה נגמרת בימי הפגרה. במושב הקיץ אנחנו חייבים לגמור את זה. גם ראש הממשלה מבין את זה. יחד עם זאת, אם יהיו שם דברים בעייתיים - כדוגמת סנקציות פליליות - אנחנו נלך למועצת גדולי התורה בשבועיים שלפני תום המושב, ונציג את כל הדברים האלה".

חולק על דרעי, בעד מכתב ליצמן וגפני לנתניהו: "אני ראיתי את המכתב, וראיתי את התגובה של דרעי. אני חושב שהמכתב הזה לא גורע, כי כתוב שם בסך הכל תזכורת, ועובדה שראש הממשלה מיד הגיב, והורה לשר הביטחון לזרז את הוועדה".

דבריו של האדמו"ר מויז'ניץ' כי "מדינת ישראל לא ראויה לשמה": "משה אמת ותורתו אמת, מה שהרב'ה אומר אלו דברים נכונים ונבונים. אפילו בן גוריון הבין שההצדקה למדינת ישראל שתיקרא מדינת היהודים, היא ששבת בפרהסיא תישמר".

חילולי השבת ושתיקת החרדים: "למה הדבר דומה? שתבוא ותגיד לי 'איך חתמנו על ההסכם הקואליציוני ולא חתמנו שנתב"ג תיסגר, או נמל חיפה, או משחקי הכדורגל', אבל מועצת גדולי התורה הנחו אותנו שיש סטטוס קוו, ואנחנו צריכים להשתדל לחיות יחד".

מגבלות הכח: "אנחנו יודעים את המגבלות. אני לא יכול לבוא ולסגור את המשחק של ארגנטינה, כשאנחנו יודעים שהם משחקים במוצ"ש. ההכנות יהיו בשבת? אני לא אגיד לך מה ששמעתי פעם, כל המכינים האלה הלכו ללמוד פרקי אבות בזמן הזה? הלכו לסעודה שלישית? בוא לא נרמה את עצמינו, מה אני אעשה?".

"אנחנו חיים, ואין לנו שום עניין ללכת ולהתנגח עם המון העם. אתה יודע גם, הרבה ממצביעי הימין הם מאוהדי הכדורגל", הוסיף ח"כ מוזס ופרץ בצחוק.

מצוקת הדיור: "אני מלא בושה כשאני בא לחתונה ואומרים לי המחותנים 'הזוג הצעיר שאתה רואה כאן הולך לגור במחסן'. הגשתי הצעת חוק פשוטה: שהמדינה תתן מענק של 100,000 שקל גם לדירה ביד שניה. אני מנצל את כל הכוח שיש לי בנושא הדיור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר