ההחלטה על ירושלים מתעכבת

ניר ברקת והשר ישראל כץ לוחצים על נתניהו: תמוך באלקין

ראש הממשלה נתניהו מתמהמה עם החלטתו על התמודדות השר זאב אלקין לראשות העיר ירושלים, ובנתיים ראש העיר ברקת והשר ישראל כץ, מביעים תמיכה פומבית בהתמודדות אלקין • צפו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום וידאו: חדשות 10; תמונה: הדס פרוש, יונתן זינדל ותומר נויברג - פלאש 90)

אם זה היה תלוי בשר לענייני ירושלים, זאב אלקין, הרי שהדד-ליין להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין מועמדותו לראשות העיר ירושלים, היה כבר אתמול (ראשון). אלא שבשל לחצים אדירים מכל הצדדים נמנע עד כה ראש הממשלה מלהצהיר על עמדתו.

במהלך אירוע שנערך הבוקר בירושלים, הבהיר ראש העיר המכהן, ניר ברקת, לראשונה באופן פומבי כי יתמוך בזאב אלקין לראשות העיר: "השר זאב אלקין מעוניין בתפקיד, אני תקווה שראש הממשלה יאפשר לו לרוץ ואז אני אתמוך בו".

שר התחבורה ישראל כץ שנכח בכנס אמר: "אני מקווה שזאב אלקין יתמודד ואני אוכל לתמוך בו. אם הוא יהיה מועמד אני אתמוך בו ואנסה לסייע לו, הוא מחכה להחלטת ראש הממשלה. אני וניר ברקת דיברנו עם רה"מ וביקשנו שהוא יוכל להתמודד".

במקביל, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן מעוניינים כי נתניהו יתמוך במועמד משה ליאון או שלכל הפחות ימנע מלהביע תמיכה במועמד נגדי לראשות העיר.

ב'הארץ' דווח כי בכמה שיחות שהיו בין אלקין לנתניהו בשבועות האחרונים ניסה נתניהו להניאו מהתמודדות. הוא החניף לו, ליעילותו, למיומנותו הפוליטית, לשירותים הרבים שהוא מעניק לו בשנים האחרונות, בין אם כיו"ר קואליציה או כאופרייטור פוליטי, וכמובן כשר או כמתורגמן בשיחותיו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

"אני זקוק לך בממשלה, לצדי", הוא אמר לו וכנראה התכוון לכך. אלקין הודה לו, אבל הבהיר כי ירושלים היא משאת נפשו. הוא גם "הזהיר", מגובה בסקרים שמנבאים לו ניצחון, כי אם הוא לא יתמודד העיר תיפול בידי אחד מהשניים: חבר מועצת העיר משה ליאון, מקורבם של אביגדור ליברמן ואריה דרעי, או סגן ראש העיר מטעם יהדות התורה, יוסי דייטש.

יצוין כי אחר-הצהריים צפוי ראש הממשלה נתניהו להיפגש עם סגן השר יעקב ליצמן בניסיון לגבש את עמדתו באשר למועמדות אלקין בירושלים, זאת על רקע השמועות שרוחשות בתקופה האחרונה לפיהן ליצמן נוטה לתמוך באלקין לראשות העיר ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר