"לקדש שם שמים"

כך סוכל מעצר עריק בידי חבריו מ'הפלג' • צפו

מעצרו של צעיר חרדי עריק מצה"ל המתגורר בחדרה, בידי המשטרה הצבאית, נמנע בעזרת תלמידי ישיבת כנסת יצחק הסמוכה, שפתחו בשירה קולנית ונלהבת בשעת לילה מאוחרת (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך "קול מלחמה")

מאות מתלמידי ישיבת 'כנסת יצחק' חדרה, בראשות ראש הישיבה הרב יהושע ארנברג, נזעקו בשעת לילה מאוחרת לבית משפחה חרדית המתגוררת בעיר, בעקבות ניסיון מעצר של עריק מצה"ל על ידי המשטרה הצבאית.

בני הישיבה, המשויכת ל"פלג הירושלמי" צבאו על חדר המדרגות של העריק, כדי למנוע כל אפשרות של מעצרו בידי המשטרה. הם שרו בקול רם, ועמדו מול כוחות המשטרה הרבים שהגיעו למקום בניסיון לפזרם משם.

יצוין, כי גם שכני הישיבה החרדים התגייסו למניעת המעצר, בכך שהסיעו למקום ברכבם כמה פעמים עוד ועוד בחורים, באמצע הלילה, כדי להגדיל את היקף המחאה.

ואכן כל ניסיונות המשטרה לפנות את המפגינים לא צלחו, לאחר שראש הישיבה הרב ארנברג הורה לא לעזוב את המקום כל עוד יש שם נוכחות כלשהי של המשטרה הצבאית או האזרחית, או אם יושארו עצורים בידי המשטרה. לדברי המוחים, אחד מהם שנעצר בידי המשטרה המקומית, שוחרר על ידה לאחר זמן קצר ביותר.

לאחר ששוטרי המשטרה הצבאית נואשו מלעצור את העריק, הם עזבו את המקום, ורק אז הורה הרב ארנברג "ויחזור לתלמודו" - והמפגינים חזרו להמשך שנת הלילה, לקראת הלימודים ביום שלמחרת.

צפו בווידאו (מתוך "קול מלחמה")

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר