"רדיפה דתית"

פקח הרכבת מנע מנוסעים להניח תפילין

התפילין לא יורדות מהכותרות: אחרי סרטון הלעג לתפילין בנתב"ג - ומערכון התפילין ב'ארץ נהדרת' - מתברר כי פקח הרכבת מנע מאיש חב"ד להציע לנוסעים להניח תפילין (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנחת תפילין ברכב. אילוסטרציה (צילום: Lara Savage/ Flash 90)

במהלך נסיעה היום (שלישי) ברכבת, מלוד לכרמיאל, ניגש איש חב"ד לנוסעים והציע להם בעדינות להניח תפילין - אך נתקל בהתנגדות פקח הרכבת למעשיו.

בידיעה שפורסמה לראשונה ב'רדיו ללא הפסקה' דווח, כי הפקח ניגש לפעיל החרדי וביקש ממנו להפסיק את התנהגותו, לאחר שלדבריו נוסעים התלוננו כי הוא מפריע להם.

אביו של הפעיל, הרב אסי שפיגל, תיאר: "בני הבהיר לפקח שהוא מציע זאת בעדינות ליושבים ברכבת ולא מכריח אף אחד להניח תפילין ושזו מצווה, אך הפקח לא שמע לדבריו. הבן שלי סיפר לי, שמעולם לא ניגש אליו פקח וביקש ממנו להפסיק".

"לא מדובר בהצקה לאנשים במרחב הציבורי, אלא בפנייה צנועה ליהודים טובים. למה ב-50 השנים האחרונות לא שמענו סיפורים כאלה? אנחנו מקצועיים ברגישות, ויודעים מתי לכבד את האחר, אבל בשנים האחרונות מרגישים שזו ממש רדיפה דתית".

תקרית התפילין בנמל התעופה (צילום: מתוך הפייסבוק של גד קאופמן)

לאחר דבריו של יו"ר 'הפורום החילוני', שהתראיין אף הוא לתכניתם של ינון מגל וענת דוידוב, כי "בכל מקום ציבורי יש לבני אדם את הזכות לא לסבול מהטרדות, גם לא של בני דתות אחרות", הוסיף הרב שפיגל: "התופעה הזו קיימת שנים רבות. מדי פעם אנחנו גם סופגים צעקות, אך בסרטון שראינו בשדה התעופה לדוגמה נחשפנו לחוסר הסבלנות וקבלת האחר של 'הליברלים', לכאורה. בווידאו מוצגת גברת שמפריעה לאדם להתפלל. זה מראה כי דגל הליברליות הפך לתוקפני".

יצוין, כי יו"ר 'הפורום' ד"ר רם פרומן נותר עיקש בעמדתו, לפיה "חב"ד הוא ארגון תוקפני. לא ראיתי אותם מראים ליברליות כשמדברים איתם על אבולוציה".

מקרה זה מצטרף להנחות תפילין אחרות שהיו לאחרונה בכותרות: תחילה היה זה מערכון שהגחיך את התפילין בתוכנית 'ארץ נהדרת', והשבוע נפתח בתקרית בה פרופ' לחינוך ניסתה למנוע מפעיל חב"ד להציע הנחת תפילין לעוברים ושבים בנתב"ג.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה לפרסום ב'רדיו ללא הפסקה': "על פי נהלי רכבת ישראל, אסורה כל פעולה שלא אושרה במפורש על ידי עובדי הרכבת בתחנה או ברכבת עצמה. יודגש כי רכבת ישראל מכבדת את נוסעיה, מכל הדתות, ומאפשרת כל ביטוי דתי שאינו מפריע לנסיעה או לנוסעים. אנו שבים ומבקשים מציבור הנוסעים לכבד את נוסעי הרכבת ואת פרטיותם, ולאפשר לכולם ליהנות מהדרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר