מעז יצא מתוק

החב"דניק מסרטון התפילין: "בזכות האישה הזאת קרה קידוש ה'"

מאיר הרצל ישראל, החב"דניק שסרטון בכיכובו כבש את הרשת - הגיב לסערה סביב האישה שלעגה לו: "בזכות אותה גברת זכינו שכולם יידעו על חשיבות הנחת תפילין" (חרדים, חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חסיד חב"ד מניח תפילין לעוברים ושבים. ארכיון (צילום: Serge Attal/FLASH90)

"מעז יצא מתוק, בזכות האישה הזאת קרה קידוש השם": מאיר הרצל ישראל, חסיד חב"ד מירושלים שכיכב בסרטון התפילין שכבש אמש (שני) את הרשת ובו הוא נראה זוכה ללעג מפרופסורית חילונית, התייחס בראיון לאתר "NEXTER" לסערה סביב הסרטון, ודווקא היה נשמע די מרוצה.

"בזכותה של אותה אישה כל העולם יודע כמה חשוב להניח תפילין והמודעות לכך עלתה. מכל הסיפור הזה מעז יצא מתוק. היא באה לקלל ונמצאה מברכת" אמר ישראל לאתר, "היא עשתה פרסום חינם שזכה להדים בכל העולם לכל עניין הנחת תפילין. אין יותר טוב מהפרסום הזה. כל אדם אחר אולי היה נוהג אחרת ממני. אני החלטתי להבליג כי זה מה שהרבי חינך אותנו".

הוא סיפר כי הוא נוהג להניח תפילין לנוסעים בשדה התעופה בכל פעם שהוא יוצא לחו"ל: "זו מצווה שאני תמיד עושה כאשר אני טס לחו"ל מבקש מנוסעים אם הם רוצים להניח תפילין. היא בכלל ישבה בספסל אחר. רחוק ממני. אין לה קשר בכלל לאירוע. בשלב מסוים היא ניגשה והתחילה להטיח בי כל מיני דברים קשים. זו פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה, נכון זה לא נעים אבל בזכותה של אותה גברת זכינו שכולם יידעו על חשיבות הנחת תפילין. בסופו של דבר מה שקרה פה זה קידוש השם".

הסרטון שחרך את הרשת (צילום: מתוך הפייסבוק של גד קאופמן)

בתוך כך, הערב הגיבה פרופ' פנינה פרי, האישה שתועדה לועגת לחב"דניק, הציגה הערב בשיחה עם ערוץ 20 את גרסתה לאירוע: "בזמן שהמתנתי להמראה הגיעו שני גברים והתחילו להניח תפילין ממש מעל לראשי. ביקשתי בנימוס הרב ביותר, עם כל הכבוד שאני מייחסת להנחת תפילין, לאפשר לי את המרחב הפרטי שלי. בתגובה הותקפתי על ידי השניים בצורה הנוראית ביותר, צעקו עלי שאזוז מהמקום וקיללו אותי גם במשפט: 'חבל שהיטלר לא רצח אותך ואת כל משפחתך'. כבת למשפחה שרבים ממנה נספו בשואה ושגדלה בצל השואה מרבית שנותיה, משפט זה הוא שגרם לי להתפרצות".

לטענתה, "מפיץ הסרטון החלקי והמעוות החליט לעשות לי שיימינג כשהוא מעלים את החלק הראשון של התפתחות האירוע. חשוב לי לומר שאני לא נגד ערכי הדת ומאמינה שאיש באמונתו יחיה, אבל הניסיון לומר לי שחבל שלא הרגו אותי ואת משפחתי בשואה גרמה לי להגיב בחריפות, במיוחד כשהיא באה מבני עמי ובישראל. בוודאי שאני מתנצלת על הצורה שבה יצאתי מכליי אבל אני גם מצפה להתנצלות על הדברים הנוראים שהוטחו בי וגרמו לי להתפרץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר