התפרצות הגעש בהוואי: תחנת-כוח ישראלית מתכסה בלבה רותחת

לפחות 11 בארות כוח בתחנת "פונה" הישראלית בהוואי ניזוקו כתוצאה מהתכסותם בלבה הרותחת, והנהלת התחנה נקטה בצעדים בטיחותיים על מנת למנוע סכנות אדירות (חדשות)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הלבה מכסה את האי (צילום: שאטרסטוק)

לבה מהתפרצות הר הגעש במדינת הוואי, הגיעה לתחנת כוח בבעלות ישראלית והתחילה לכסות מוקדים חשובים בתחנה. לפחות 11 בארות כוח בתחנת "פונה" הישראלית ניזוקו כתוצאה מהתכסותם בלבה הרותחת, והנהלת התחנה נקטה בצעדים בטיחותיים על מנת למנוע את הסכנות האדירות שעלולות להיווצר.

תחנת הכוח פונה, הממוקמת באחד מאיי הוואי שבארצות הברית, מספקת כ-25% מצריכת החשמל במדינה, כך על פי דיווח מאתר כלכליסט. התחנה היא גיאותרמית, כלומר משתמשת בחום שבמעמקי התהום ע"מ להפעיל טורבינות המייצרות כוח חשמלי.

אורמת טכנולוגיות, החברה הישראלית המחזיקה ברוב השליטה בתחנת הכוח, הכריזה בשבוע שעבר כי היא נוקטת באמצעי בטיחות כדי לאבטח את תחנת הכוח, בין היתר ניתוק הבארות הגיאותרמיים, על מנת למנוע את גישת הלבה לגזים שבתחנה, מפגש שעשוי להיות רעיל במיוחד. יצויין כי על פי דיווח של "הארץ", תחנת הכוח מבוטחת בפוליסה בשווי כ-100 מיליון דולר, מפני התפרצויות געש ורעידות אדמה.

"אורמת טכנולוגיות" נוסדה בישראל ב-1965, ומנוהלת במדינת נבדה שבארה"ב. מדובר בתאגיד החולש על תחנות כוח בארצות הברית, בקניה, גואטמלה, הונדורס ועוד. "אורמת" מופיעה בבורסות של תל אביב וניו יורק, בשל שוויים העצום של הנכסים שברשותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר