עשרות אלפי דונם

טרור העפיפונים מכה ביישובי עוטף עזה

גל ההצתות שגורמים עפיפוני התבערה שמופרחים מדי יום מעזה מותיר את תושבי העוטף חסרי אונים. עשרות אלפי דונם עלו באש ואמש אף אותר עפיפון עם מטען חבלה (אקטואליה)

שריפה ביער שוקדה (צילום: דני בן דוד, קק"ל)

גל ההצתות שגורמים עפיפוני התבערה שמופרחים מדי יום מרצועת עזה מותיר את תושבי העוטף כמו גם את כוחות הביטחון, חסרי אונים.

כתמי ענק שחורים ניכרים בין השדות הצהובים והחרושים ולאורך כל שעות היום אתמול עמלו כוחות הכיבוי לכבות שריפות שפרצו בעקבות העפיפונים הללו, באזור ניר עם וביער שוקדה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול כי ינחה את המועצה לביטחון לאומי לקזז מהכספים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית, את סכומי הנזקים שנגרמו לחקלאים.

אמש, בחסדי שמים, נמנע אירוע בסדר גודל אחר, כאשר עפיפון שנשא מטען חבלה מוסווה, חדר מדרום רצועת עזה ונפל בשטח ישראל באזור כרם שלום, ליד גדר המערכת. המטען טופל על ידי הלוחמים ולא היו נפגעים.

במשך כחודשיים ברצף, מאז החל גל העפיפונים, הכוחות נמצאים בכוננות מתמדת ונותנים מענה מהיר לכל שריפה שפורצת, אך עד כה נשרפו עשרות אלפי דונמים, החקלאים סופגים נזקים במיליוני שקלים והפתרון לא נראה באופק.

צה"ל אמנם החל להשתמש במאות רחפנים זהירים שהפילו מאות עפיפונים אך התופעה לא נעצרה. מפריחי העפיפונים עדיין לא מוגדרים כמחבלים ולכן צה"ל לא יכול לפתוח עליהם באש.

במערכת הביטחון עמלים כעת לפתח מערכת טכנולוגית לזיהוי הפרחת עפיפונים, בדומה למערכת שמזהה שיגור רקטות ופצמ"רים.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בעפיפוני התבערה אירוע חמור ופועל כל העת במגוון דרכים ושיטות על מנת לסכלם. במהלך השבועות האחרונים, ובשל צורך מבצעי, התפתחו כמה פתרונות, בהם שני סוגי רחפנים שפותחו על ידי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) ומפקדת זרוע היבשה (מז"י) בשיתוף עם אוגדת עזה.

"רחפנים אלו יירטו בשבועות האחרונים יותר מ-400 עפיפונים ובלונים ומנעו בכך שריפות רבות. לאחר הפעלת אמצעים אלו בשטח הוחלט כי יופעלו גם בהמשך בהתאם לצורך המבצעי. בנוסף, צה"ל ממשיך ופועל כל העת למציאת פתרונות שיתנו מענה הרמטי ככל הניתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר