שוב מסתבכת: פייסבוק חלקה מידע עם יצרניות המכשירים

פייסבוק ניצבת בפני עוד סקנדל של הפרת פרטיות, והפעם הוא כולל את יצרניות המכשירים הגדולות בעולם להם אפשרה הרשת החברתית לקבל מידע פרטי של המשתמשים (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
מרק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק (צילום: שאטרסטוק)

הרשת החברתית הגדולה בעולם - פייסבוק, מתמודדת עם סערה נוספת סביב הפרת הפרטיות של משתמשיה. ה"ניו-יורק טיימס" מדווח, כי הרשת החברתית הגיעה להסכמי שותפות עם למעלה מ-60 יצרניות מכשירים, בהן כמה מהגדולות בעולם: סמסונג, אפל, מיקרוסופט ובלקברי. במסגרת הסכמים אלה, פייסבוק חלקה עם היצרניות מידע על משתמשים ועל חבריהם, גם מבלי שקיבלה מהמשתמשים אישור מפורש לכך.

מתן גישה למידע אישי על חברים של משתמשים עומד בניגוד להצהרה של פייסבוק עצמה, שהיא חדלה מלעשות כך, וכן בניגוד להנחיות נציבות המסחר הפדרלית בארצות הברית. בחודש שעבר, בעקבות התפוצצות פרשת "קיימברידג' אנליטיקה", שגרמה נזק רב למוניטין של פייסבוק, החלה הרשת לצמצם את מספר השותפויות מהסוג הזה, אולם על פי הדיווח ב'ניו יורק טיימס' - רובן עדיין מתבצעות בפועל, וגישה למידע על משתמשים עדיין מתאפשרת.

על פי הדיווחים, יצרניות המכשירים קיבלו מידע על מערכות יחסים של משתמשים, גיל, מיקום, דת, אירועים שאותם הם פוקדים וכמובן העדפות פוליטיות.

מטעם פייסבוק הובהר בתגובה, כי במסגרת שותפויות עסקיות, המידע שמשותף עם היצרניות הוא כזה שרלוונטי להעמקת חוויית השימוש בפייסבוק, וכי לא ניתן אישור לעשות שימוש במידע לכל צורך אחר. למרות זאת, מהבדיקה של ה"טיימס" עולה, כי יצרניות ביקשו וקיבלו גישה למידע כמו כל מפתח צד ג' שפועל על גבי הפלטפורמה של פייסבוק, כלומר מידע שלא רלוונטי בעליל לשימוש הישיר בפייסבוק.

בינתיים, יצרניות המכשירים ממהרות להגיב באופן די דומה, ומבהירות כי השימושים היחידים שנעשו במידע אישי של משתמשי פייסבוק, נועדו לצורך חוויית שימוש טובה ויעילה יותר. למשל, להעלות תמונות או סרטונים מהמכשיר מבלי להיכנס לאפליקציית פייסבוק, או לקבל התראות מהרשת החברתית ישירות למכשירים.

חלק מהשותפויות העסקיות, דוגמת השותפות עם מיקרוסופט, נחתמו כבר לפני עשור עוד בטרם נושא הפרטיות עלה לדיון וסביר להניח כי במהלך השנים החברות קיבלו כמויות אדירות של מידע על המשתמשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר