תיעוד בוער

"טרור העפיפונים" בשיאו: אש ללא הפסקה

צעירי עזה מרגישים שגילו את הדרך הקלה ביותר לשבש ולסכן את חייהם של היהודים מעבר לגבול, ואינם מפסיקים לרגע את שיגור עפיפוני התבערה, שבינתיים פגעו רק ברכוש. צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בסיון תשע"ח | 05.06.18
שריפת הענק ליד מכללת ספיר (צילום: בראל אפרים, ynet)

שריפת קוצים גדולה משתוללת בשעה זו (שלישי) באזור קיבוץ בארי שבנגב המערבי. הדליקה פרצה ככל הנראה בעקבות שיגור עפיפון תבערה מכיוון רצועת עזה הסמוכה.

"לוחמי האש פועלים כעת לכיבוי ולמניעת התפשטות השריפה", נמסר מדוברות כיבוי האש באזור.

דליקה זו מצטרפת לשרשרת הצתות שמתרחשות כל העת, כתוצאה מהעפיפונים הנשלחים מעזה. כך לדוגמה בשדה פתוח מול מכללת ספיר, שבמועצה האזורית שער הנגב, התפשטו הלהבות, וגם את המכללה כיסה עשן כבד עד שהיא כובתה.

מוקדם יותר פרצה שריפה במושב נתיב העשרה במועצה האזורית חוף אשקלון צמוד לבתים לאחר שעפיפון בוער שנשלח מרצועת עזה נחת במושב. כוחות הכיבוי השתלטו על הלהבות.

בנוסף, שריפה אחרת פרצה בגלל עפיפון תבערה סמוך לכיסופים ולעין השלושה, וקודם לכן ליד ניר עם.

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שיר סטולרו-תמיר, סטודנטית לעבודה סוציאלית, תיארה ל-ynet, את שאירע ליד מכללת ספיר: "ישבנו בזמן ההפסקה ופתאום הייתה נקודה קטנה של אש, בשניות זה התפרץ לכל עבר. הכול עכשיו שחור, התקשרנו למכבי אש להגיע. לקח להם הרבה זמן להגיע. לא אומרים לנו כלום, הייתה קצת היסטריה. רובנו יצאנו ופשוט צפינו בזה".

גם כינר מולאי סיפרה: "לא ראינו את העפיפון נוחת אבל מהרגע שהוא נחת הכול התפשט ממש מהר, היה שם טרקטור שממש ניסה להפוך את האדמה ולהיאבק באש כך שזה עצר את ההתפשטות. זה כמו שיש אזעקה, אנחנו רגילים לדברים האלה כבר, זה ממש לא חדש לצערנו. חזרנו כבר לשגרה, כוחות הכיבוי הצליחו להשתלט ממש מהר".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר