תובע לשון הרע

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, התייצב בבית המשפט

ניסיונותיו של השופט לשכנע את יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, כי פעיל השמאל אותו הוא תובע בגין לשון הרע כבר התנצל דיו על פרסומים שקריים נגדו, לא התקבלו • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יאיר נתניהו בבית המשפט, ברקע דבריו של הנתבע (צילום: מתן טורקיה, גלעד מורג ויריב כץ, ynet)

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, הגיע היום (שלישי) לדיון בבית משפט השלום בתל אביב, בתביעת לשון הרע שהוא הגיש נגד פעיל השמאל אייבי בנימין, בעקבות פוסט שזה פרסם בו טען שראש הממשלה פעל להשיג לבנו דרכון בשם בדוי, תוך העלאת טענות לשחיתות מצד משפחת נתניהו.

במהלך הדיון פנה יאיר פנה אל השופט אבי שליו, ואמר: "אנחנו ביקשנו שיכתוב שהכול היה שקרים, והוא לא הסכים".

השופט שציטט את דברי בנימין "אני מתנצל בשמחה מעומק לבי כי כך צריך לנהוג. כאיש אמת, מסקנתי שהפרסום הזה ככל הנראה היה שקרי ואני מתנצל בפני יאיר נתניהו ואביו", נענה בידי יאיר נתניהו: "זו לא התנצלות עד הסוף. הוא לא אומר שלא היה ולא נברא".

גם כשהשופט שליו הקשה עליו באומרו "בנימין מעלה טענה על הפער של התביעה, שנה אחרי הפרסום בפייסבוק", התעקש בנו של ראש הממשלה והשיב: "לא נחשפתי לזה אלא רק אחרי זמן. זה הגיע אלי איכשהו. איך שראיתי את בפייסבוק ישר פניתי ליוסי כהן".

(צילום: Flash90)

בנימין מצידו טען בין היתר הסביר לשופט: "כל התביעה הזו היא על עשרות פוסטים שאני כותב על ראש הממשלה עקב מחלוקת פוליטית לכן זו תביעת השתקה קלאסית. כל יום נכתבים עשרות פוסטים על פעילים חברתיים שכותבים דעתם על מה שקורה. אם הוא חלילה יזכה במשפט הזה, המשמעות היא שהמסר יהיה, 'דעו לכם, אסור לפרסם דבר בלי לבדוק בעצמכם'. זו הפרה של חופש הביטוי ופגיעה בדמוקרטיה".

את התביעה הגיש נתניהו בספטמבר שעבר, כשהוא תובע מבנימין לא פחות מ-140 אלף שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר