המאבק על הגיור

התאכזב: דרעי הביע דעתו; נתניהו דחה אותה: "זו החלטתי"

ראש הממשלה דחה את בקשת יו"ר ש"ס לקדם במהירות את הצעת חוק הגיור שהעביר לפני כחצי שנה • דרעי התנגד לבקשת הארכה מבג"צ, ורוה"מ הגיב כי הבקשה הוגשה: "זו החלטתי" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו ודרעי (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

המאבק על הגיור: במהלך ישיבת ראשי סיעות הקואליציה הבוקר (ראשון), דרש יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי מראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם במהירות את הצעת חוק הגיור שהעביר בוועדת שרים לענייני חקיקה לפני כשישה חודשים.

כמו כן, דרעי התנגד למהלך בו המדינה תבקש הארכה מבג"צ - שעצר את הדיונים בנושא, בשל מינוי השר לשעבר משה ניסים, להגיש המלצות בנושא. אך נתניהו הגיב, כי הבקשה כבר הוגשה: "זו החלטתי בנושא", השיב נתניהו לדרעי.

בכך, נתניהו מאותת ליו"ר ש"ס, כי אין בכוונתו להכריע בקרוב בסוגיה הבוערת, אלא לבקש ארכה משופטי בית המשפט העליון.

כזכור, בשבוע שעבר, נחשף ב"כיכר השבת", כי במהלך ישיבת ראשי הקואליציה, שעה קלה לאחר הגשת 'דו"ח ועדת ניסים', הודיע השר דרעי: "חבל על הזמן, דו"ח זה איננו נושא לדיון כלל. הדרך הנכונה ביותר היא קידום הצעת החוק חוק הגיור שלי שזכתה לאישור הממשלה ומקבעת את סמכות מערך הגיור כגוף היחידי הרשאי להכיר ולהכריע בנושא זה".

דרעי הוסיף באותה הישיבה: "בכוונתי להביא את הצעת החוק שלי לאישור בקריאה ראשונה במליאה כבר בקרוב".

כמו כן, עם הגשת 'דו"ח ניסים', נשיא בית הדין הגדול, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, כינס את רבני הציונות הדתית לדיון חירום בנושא המלצות הגיור של השר לשעבר משה ניסים. בפגישה משתתף נשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו.

הראשון לציון אמר בפתח הישיבה: "אני מבקש מכל רבני ישראל, מכל החוגים, צריכים לעמוד על המשמר, יש פה הכרה בגיורים לא על פי ההלכה, יש פה הכרה בגיורים רפורמים, יש פה פרצה חמורה מאוד. אני מבקש מכל הרבנים לחתום ולהצטרף למחאה הזאת ושהחוק הזה ייקבר, החוק הזה לא ראוי שיעלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר