הסוף למכמונת המהירות?

הפרקליטות למשטרה: אל תחלקו דוחות על סמך מצלמות

לפי בדיקה בטכניון, אמינות מצלמות המהירות מוטלת בספק, ויתכן, כי דוחות רבים נגבו שלא כחוק • הפרקליטות ממליצה להמשיך לצלם, אבל לא לתת את הדוחות (משטרה ומשפט)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מצלמת מהירות (צילום: shutterstock)

לפי דיווח חדש של ערוץ 13 - 'רשת', המשנה לפרקליט המדינה קרא למשטרת ישראל שלא לחלק דוחות תנועה המתבססים על תיעוד של מצלמות המהירות שבדרכים.

הוראת הפרקליטות מתפרסמת בשעה זו לאחר שהתקבלו אינספור תלונות מנהגים על מכמונות המהירות. נטען, כי מהימנותן נמוכה ורף האכיפה בהן שונה ללא הודעה מוקדמת. לצד טענת המשטרה, כי היא מסתמכת על מכון התקנים הישראלי, הטכניון בדק ומצא כי המצלמות אינן אמינות.

לצד זאת, מבקר המדינה בדימוס יוסף שפירא, קבע בדו"ח המבקר, כי ישנם ליקויים במערך האכיפה של משטרת התנועה, ואכן בדיקות העלו כי אין אכיפה מצולמת על כל העבירות אלא רק על מהירויות גבוהות במיוחד, בכדי להקל בעומס על המשטרה.

כך או כך, הורה המשנה לפרקליטות המדינה שלא להפסיק את תיעוד הכבישים בידי המצלמות, אך לחדול מנתינת דו"חות המבוססים על מכמונות המהירות.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי הנושא אכן בבדיקה. עם זאת צוין כי מצלמות המהירות ימשיכו לתעד נהיגה במהירות מופרזת. החלטות לגבי האכיפה תתקבלנה בתום הבדיקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר