היינו כחולמים

עשו היסטוריה: נשיא ארה"ב ושליט צפון קוריאה נפגשו

בשעה 4:00 לפנות בוקר נכנסו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לפגישה היסטורית, אחד על אחד, בה דנו על פירוק קוריאה מנשק גרעיני: 'הבעיות יפתרו' (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: טוויטר, Dan Scavino Jr, הבית הלבן )

לא ייאמן: בשעה 4:00 לפנות בוקר, שעון ישראל, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוראיה הצפונית קים ג'ונג און עשו היסטוריה כאשר הגיעו למלון קאפלה בסינגפור, לחצו ידיים לעיני התקשורת, ונכנסו לפגישה בארבע עיניים שנמשכה 45 דקות.

הפגישה הראשונית הייתה אחד על אחד, הנשיא והשליט, לצד המתורגמים. לאחריה, יצאו השניים מהחדר הסגור ונכנסו לפגישה נוספת יחד עם שרי החוץ והיועצים הבכירים. בכניסתו לפגישה המורחבת אמר טראמפ: "אנו פותרים בעיה שהייתה בלתי אפשרית לפתירה לפני כן. אנו נצליח, זה ייעשה".

ביציאתו מהפגישה בארבע עיניים התבטא טראמפ על התקדמות השיחות, "טוב מאוד. טוב מאוד מאוד. יש לנו מערכת יחסים מצוינת".

שניות לאחר שהנשיא והרודן, שהרבו להתעמת בשנה האחרונה, נפגשו לראשונה ועשו היסטוריה, אמר טראמפ: "תהיה לנו מערכת יחסים נהדרת, אין לי ספק". קים ג'ונג און הוסיף: "לא היה קל להגיע לכאן. הדעות הקדומות ומנהגי העבר היו מכשול בדרכנו קדימה, אבל התגברנו על כולם, ואנחנו כאן היום".

כשלוש שעות לפני שהפגישה החלה, צייץ טראמפ: "בסופו של דבר, זה לא משנה. בקרוב נגלה אם עסקה אמיתית, שלא כמו אלה שנעשו בעבר, יכולה להיעשות או לא!".

במרכז השיחות ההיסטוריות, מנסה הנשיא טראמפ להביא לפירוקה של צפון קוריאה מנשק גרעיני. בשבוע שעבר אמר: "בתוך דקה מרגע תחילת הפגישה אדע אם הוא רציני או לא. אם אגיע למסקנה שהוא אינו רציני – לא אאריך את השיחות. אני לא רוצה לבזבז את הזמן שלו ושלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר