ישיבת ראשי הקואליציה

נתניהו: לאשר "חוק גיוס" במושב הקיץ; דרעי וליצמן נעדרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לראשי הקואליציה לגבש עמדה בנושא חוק הגיוס: "צריך לגמור את הנושא בהקדם. צריך לקבל החלטות, לייצר הסכמות". אריה דרעי ויעקב ליצמן נעדרו (אקטואלי)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בתמוז תשע"ח | 17.06.18
דרעי וליצמן עם נתניהו. ארכיון ( צילום: Kobi Gideon/GPO)

ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן הבוקר (ראשון) את שרי הליכוד כי הלילה החל לדון בחוק הגיוס החדש, וביקש מהשרים שלא להרבות בשיח בנושא הרגיש: "כדאי להמעיט בדיבורים. התחלתי לעסוק בנושא מאז מוצ"ש".

נתניהו העלה את נושא הגיוס במהלך פורם ראשי הקואליציה, ואמר לבכירי ממשלתו: "צריך לגמור את הנושא בהקדם וזאת כדי להעביר את החוק במושב הנוכחי. צריך לקבל החלטות, לייצר הסכמות ולהביא את הצעת החוק לאישור הממשלה בתוך שבועיים".

מי שנעדרו מהישיבה הם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי - השוהה בחופשה פרטית, וסגן השר יעקב ליצמן שחש שלא בטוב.

לדברי מקורבי ליצמן, הוא אינו חש בטוב ונעדר גם מטקס שהתקיים במשכן הכנסת. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס להיעדרות סגן שר הבריאות ואמר: "אין מה להיכנס לפאניקה, שוחחתי הבוקר עם סגן השר ליצמן, הוא לא גוסס, רק קצת חש ברע. אני מצטרף לאיחולי ההחלמה שישוב בקרוב לפעילות מלאה. הוא עושה עבודה נפלאה".

ליצמן היה צפוי להציג במהלך הישיבה את הקו התקיף של 'אגודת ישראל', ולאור החלטת 'המועצת החסידית', נגד החוק שהגישה הוועדה המקצועית שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן במשרד הביטחון.

במקביל ביקר יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, במעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי לקראת ישיבת ראשי הקואליציה.

גם בש"ס שומרים על קו לפיו גדולי ישראל הם אלו שיכריעו בנושא הרגיש, כאשר בשלב זה, השר אירה דרעי תומך בחוק - לצד שינויים שיבוצעו במהלך הדיונים בוועדה שהוקמה בראשות יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם.

כזכור, המפלגות החרדיות, ש"ס ו'יהדות התורה', דורשות שהחוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית עוד במושב הנוכחי, דבר שלא יהיה קל לבצע, שכן לכנסת נותרו עשרה ימי עבודה נטו, עד לסיום המושב.

כזכור, בעיקרי המלצות הוועדה נכתב בין היתר בהקשר של יעדי גיוס: הומלץ להתבסס על שיעורי הגיוס הקיימים כנקודת מוצא, תוך קביעת שיעור גיוס התחלתי לצה"ל של 3,100 משרתים (על בסיס כ-3000 חרדים שהתגייסו לצה"ל בשנת גיוס 2017) ושיעור השתלבות התחלתי בשירות הלאומי של 600 משרתים (על בסיס כ-530 חרדים שהשתלבו בשירות הלאומי בשנת גיוס 2017).

באשר לסנקציות הכלכליות נכתב: לא תהיינה השלכות בפועל לאי השגת היעדים במהלך השנתיים הראשונות לתקופת הביניים. החל מהשנה השלישית לתיקון החוק, שיעור גיוס בפועל הנופל מ-95% מיעד הגיוס השנתי יביא לצמצום בהיקף התמיכה הכוללת בישיבות (למעט ישיבות בהן קיימים שיעורי גיוס מעל לרף מסוים). יעדי הגיוס לא ישונו במקביל לצמצום התמיכות. ההשלכות הכלכליות ייקבעו בחוק והן תגברנה ככל שלא יושגו היעדים במשך מספר שנים רצופות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר