מתווה הגיוס

שקד חשפה: כך יאיר לפיד משקר לציבור

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד חוזר שוב ושוב על הטענה כי חוק הגיוס החדש הוא שחזור של חוק הגיוס שהגיש בממשלה הקודמת, אך השרה איילת שקד חושפת את השקר (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
שקד ולפיד (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

רגעים לאחר פרסום חוק הגיוס החדש שהגישה הוועדה המקצועית שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן, הודיע יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד כי סיעתו תתמוך בהצעת החוק שכן מדובר בשחזור של החוק אותו הגישה 'יש עתיד' בממשלה הקודמת. מאז חזר לפיד על דבריו מספר פעמים, לרבות הצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעתו בכנסת.

אך שרת המשפטים איילת שקד, מי שהייתה יו"ר הוועדה שדנה בחוק הגיוס של 'יש עתיד', חושפת הערב את השקר של לפיד ומספרת על הדיונים מאחורי הקלעים בוועדה.

באירוע "משפטנים על הבר" שהתקיים בירושלים סיפרה השרה שקד: "לפיד היום בישיבת הסיעה אמר שמתווה הגיוס הוא בעצם חזרה על החוק של יש עתיד. פשוט לא נכון".

לדבריה: "בכנסת הקודמת עמדתי בראש הוועדה שניסחה את חוק הגיוס. שעות רבות השקעתי בנסיון לשכנע את ח"כ שלח ואת יו"ר יש עתיד יאיר לפיד להסכים למתווה שלי, של סנקציות כלכליות אם לא עומדים ביעדי הגיוס. אך הוא התעקש על סנקציות פליליות".

"זו הייתה מהות המחלוקת" הוסיפה שרת המשפטים: "אני האמנתי בכל ליבי שסנקציות כלכליות לא ירתיעו את החרדים ויעודדו גיוס ואילו חובת גיוס תרתיע ותוריד את מספר המתגייסים".

שקד עקצה: "אני שמחה שהיום יאיר לפיד הבין שטעה ושנכון יותר לאמץ את המתווה של משרד הביטחון שמציע סנקציות כלכליות. אבל למה להטעות את הציבור?"

"תגיד, שיניתי את דעתי וזהו", סיימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר