"יהודי הוא יהודי"

ברוב קולות: בוז'י הרצוג נבחר ליו"ר הסוכנות היהודית

חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית בחר - ללא מתנגדים - בח"כ יצחק הרצוג, ליו"ר הסוכנות היהודית החדש. הרצוג: "יהודי הוא יהודי הוא יהודי ולא משנה מאיזה זרם" (אקטואליה)

יצחק הרצוג לאחר בחירתו, הבוקר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית הצביע הבוקר (ראשון) ברוב קולות וללא מתנגדים על בחירתו של ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, ליו"ר הסוכנות היהודית החדש.

הרצוג ייכנס לתפקיד עד ה-1 באוגוסט ואת מקומו בכנסת ימלא ח"כ לשעבר רוברט טיבייב.

לאחר בחירתו, אמר הרצוג כי "אני מאד מתרגש ומעריך מאוד את האמון שקיבלתי מכולכם, מחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית. אני רוצה להודות ליו"ר ועדת המינויים מר אברהם דובדבני יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, ליו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית מר מייקל סיגל, אני רוצה להודות לכל חברי ועדת המינויים ולכל חברי חבר הנאמנים. רוצה להודות לחברי היקר לי נתן שרנסקי על שירותו המופלא.

"אמר אברהם דובדבני, בצדק, אני בוגר בית ספר 'רמז' בניו יורק, שמנהלו לקח אותנו להפגנות ולמחאות למען שחרור ויציאת אסירי ברה"מ והראשון שהפגנתי למענו כנער היה נתן שרנסקי ומבחינתי הוא מורה דרך אמיתי".

הרצוג המשיך ואמר בנאומו כי "רבי נחמן מברסלב אמר כל העולם כולו גשר צר מאד. אני חושב שהסוכנות היהודית היא הגשר הצר הזה והחזק בין עם ישראל בתפוצותיו לבין מדינת ישראל ועל הגשר הזה צריך לשמור מכל משמר. והאתגרים שעומדים בפני הגשר הזה הם עצומים. הגשר הזה ילד את מדינת ישראל, הביא את העלייה העצומה של מיליוני בני אדם לארץ ישראל והגשר הזה עכשיו מתמודד עם האתגרים העכשוויים המורכבים והמסובכים ביותר שעומדים בפני העם היהודי בדור הזה.

"אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לשמור על אחדות העם היהודי ולוודא שהוא לא יקרע לגזרים. יהודי הוא יהודי הוא יהודי ולא משנה מאיזה זרם הוא ואיזו כיפה יש לו או אין לו על הראש. אנחנו צריכים להתמקד בעליה, להמשיך לקלוט עולים ולעודד עליה לארץ ישראל ולמדינת ישראל, לעסוק בחינוך יהודי, להילחם בשנאת ישראל באשר היא בכל מקום ואתר ואתר ולעבוד ביחד בתוככי החברה השראלית כפי שעושה הסוכנות היהודית בצורה נהדרת. זו הזדמנות להודות גם שוב לנתן למנכל לצוות ולכל מי שעוסק במלאכה".

הרצוג פנה לראש הממשלה ואמר: "אני אומר כאן גם לממשלת ישראל ולראש הממשלה בנימין נתניהו, אנחנו נעבוד ביחד למען המטרות הנעלות הללו בשיתוף פעולה מלא. אז אני אסיים במילת תודה, קודם כל לבורא עולם וגם לכך שאני מקבל על עצמי שליחות נוספת במדינת ישראל בחברה הישראלית, שליחות שהיא כל כך חשובה לטובתה וחוזקה ועתידה של מדינת ישראל היקרה שלנו".

יו"ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, בירך בטוויטר על המינוי וכתב: "נתניהו הרחיק. הרצוג יקרב. ברכות לעם היהודי כולו על מינויו של ח"כ הרצוג כיו"ר הסוכנות. וכמובן ברכות אישיות ליצחק, למיכל ולמשפחה על המינוי. זהו מינוי דרמטי לעתיד העם היהודי. נתניהו ושותפיו הרחיקו את הקהילות. הרצוג יקרב אותן מחדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר