עיריית ת"א נסוגה

מכה לכפייה החילונית: אושרה ההפרדה בין גברים לנשים באירוע בכיכר רבין

בית המשפט מפתיע לפני זמן קצר כשהוא מבקר את החלטת ראש עיריית חולדאי למנוע את אירוע 'משיח בכיכר' בתל אביב תוך הפרדה בין גברים ונשים. העירייה נסוגה - ונכנעה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כותרת האירוע ה'מופרד' (צילום מסך)

תבוסה לכפייה האנטי-דתית: בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב פסל לפני זמן קצר את הכרעת עיריית תל אביב לגבי אירוע 'משיח בכיכר', כך שהוא כן ייערך תוך הפרדה בין גברים לבין נשים.

כזכור, ראש עיריית תל אביב הודיע לפני כשבוע כי לא יאפשר קיום אירועים במתכונת שכזו, בפרהסיה, בעירו, תוך שהוא מנמק זאת בטיעון המוכר של "הדרת נשים".

אלא שלמרבה ההפתעה, דווקא בית המשפט שדן היום בעתירתם של מארגני האירוע, מחסידי חב"ד, התייחס לכל אורך הדיון בצורה שלילית מובהקת לעמדת העירייה, כשלבסוף כאמור הוא אף פוסל אותה.

השופט, קובי ורדי, תקף בחריפות את טענות שדולת הנשים על "הדרה": "תשמרו את הטענות שלכן למקרים יותר חשובים. זה הציבור שזו ההלכה שלו וצריך לכבד את זה", אמר.

בשל כך, אף נסוגה עיריית תל אביב מטיעוניה, והאירוע יתקיים כמתוכנן מראש, תוך מתן אפשרות להפרדה בין המינים, לכל המעוניין בכך. יצויין, כי בעירייה בעירייה הדגישו פני בית המשפט, כי הסכמתם מותנית בכך שזה יהיה האירוע היחיד שייערך במתחם ציבורי ב"הפרדה מגדרית".

חגיגות הניצחון של חסידי חב"ד, מחוץ לאולם בית המשפט (צילום: גל זיק, באדיבות אביגדור מאיר)

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגיב להחלטה, ומסר: "פסיקת בית המשפט לאשר את אירוע חב"ד בתל אביב, בהפרדה, היא פסיקה מבורכת. יש גבול לצביעות ולהתחסדות של יפי הנפש שכופים עלינו כפיה חילונית". ח"כ ינון אזולאי, מסיעתו, מסר: "חולדאי קיבל היום שיעור בדמוקרטיה מבית המשפט שבפסיקתו התקדימית קבע שאין מקום לכפייה חילונית בעיר תל אביב".

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) מסר בתגובה: "אני ‏שמח שלפחות בבית המשפט השכל הישר גבר. חבל שהיועץ המשפטי לממשלה לא גילה את האומץ הדרוש לעמוד מול הטירוף הפרוגרסיבי-פונדמנטליסטי הזה ומצא את עצמו בצד הלא נכון של המתרס".

"מוזר שראש עיר שמכהן כבר קרוב לעשרים שנה עדיין נזקק לפופוליזם זול בקמפיין הבחירות שלו. ניתן לקוות שמכאן והלאה חולדאי יעסוק במה שמטריד באמת את תושבי תל אביב ולא במלחמת דת מיותרת ומפלגת", הוסיף סמוטריץ'.

מנגד, יו״ר מרצ ח"כ תמר זנדברג הגיבה להחלטת בית המשפט, והצהירה: "אגיש בקרוב הצעת חוק שתאסור קיום אירועים שכאלה במרחב הציבורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר