לאחר סערת הגזענות

מנכ"ל טמפו: עובדי "ברקן" האתיופים ישובו לעבודתם מחר

בצל הסערה התקשורתית בשל עובדים ממוצא אתיופי שלא הורשו לעבוד ביקב ברקן, החליטה ההנהלה להחזירם לתפקיד מיידית • "ישובו לעבודתם מחר בבוקר" (חדשות, חוק ומשפט)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

יקב ברקן זכה לתשומת לב רבה לאחר שעובדיו ממוצא אתיופי סיפרו כי נאסר עליהם לבצע תפקידים ביקב, בשל הוראת הבד"ץ שאינו מכיר בוודאות ביהדותם.

צילום: 'כאן' - תאגיד השידור הציבורי

לאחר שפוליטיקאים רבים גינו את הרחקתם של העובדים האתיופיים ואחרים אף קראו להחרמת יינות ברקן על רקע מה שהגדירו כגזענות, החליטה הנהלת "טמפו" כי העובדים ישובו לעבודתם כבר מחר בבוקר, כך דווח בתאגיד "כאן" - שגם חשף את הסיפור.

יין ברקן (צילום: Shutterstock)

בתחילה נמסר מתאגיד המשקאות "טמפו" השולטת ביקבי ברקן, כי "החברה מעסיקה עובדים בכל מגוון האוכלוסייה. על פי חוקי הבד"ץ רק עובדים דתיים המאושרים מטעם הבד"ץ מוסמכים לטפל בכמה נקודות בתהליך הייצור של היין כמו כן צויין כי כ-10% מעובדי קבוצת טמפו בקווים הנוספים הינם ממוצא אתיופי", אך כעת בצל הסערה החליטה כאמור להשיב את העובדים ולסיים את הפרשה.

בבד"צ העדה החרדית מסרו הערב: "בד"ץ העדה החרדית מכבד את הקהילה האתיופית בארץ ואת תרומתה הגדולה לחברה בישראל. יהודים רבים שעלו מאתיופיה, מועסקים במפעלים בהשגחת בד"ץ העדה החרדית וידועים בעבודתם המסורה מתוך כבוד הדדי ואמון מלא".

"במהלך העליות השונות מאתיופיה הגיעו לארץ עולים שאינם יהודים ולכן התבקשו על ידי הרבנות הראשית לישראל לעבור גיור לחומרה בשל המחוייבות של בדץ העדה החרדית לאוהבי היין שומרי הכשרות לפי שיטת מרן הבית יוסף, נזהר הבד"צ שבעתיים בתהליך ייצור היין על ידי מי שיש ספק ביהדותו. הבד"ץ העדיף במקרה זה, לעשות הכללה, כדי לא לפגוע בעובד זה או אחר ולכן ביקש להעביר שלושה עובדים יקרים למחלקה אחרת במפעל, מבלי לפגוע בפרנסתם, ובכך מנע פגיעה אישית בעובדים. גם הרבנות הראשית לישראל פועלת באופן דומה".

"בד"צ העדה החרדית פנה לאחרונה לאחד מראשי רבני העדה האתיופית בארץ והוא נעתר לבקשתם לסייע בבדיקת יהדות כפי שהוא נוהג עבור עולים מאתיופיה המבקשים להינשא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר