השתלחות בוטה

יורם שפטל: "הרב הראשי מתחצף ומשקר בהלכה"

תגובתו של הגאון רבי דוד לאו נגד קידום מתווה הכותל לטובת הרפורמים 'זיכתה' אותו בחרפות וגידופים שיצאו מהמיקרופון הרדיופוני העומד לרשות השדרן והעו"ד יורם שפטל (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שפטל. ארכיון (צילום: Yossi Zeliger/FLASH90)

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, שהודיע היום (חמישי) על התנגדותו למהלך שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו לזרז את הרחבת שטח ה"תפילה" של הרפורמים לצד הכותל המערבי, כחלק מקידום 'מתווה הכותל' ובניגוד לסיכום עם המפלגות החרדיות, כפי שדווח ב'כיכר השבת', "זכה" בעקבות כך למתקפה בוטה במיוחד מצד השדרן עו"ד יורם שפטל, שכינה את דבריו בין היתר כ"חוצפה", "חרפה" ו"שקר".

• רגב: לא אאשר את מתווה הכותל הרפורמי - מטעמי מצפון

• בניגוד לסיכומים: נתניהו מנסה להחזיר את 'מתווה הכותל'

כזכור, לשם קידום המתווה המחודש אף צפויה הממשלה להחליף ביום ראשון את יו"ר ועדת השרים האמונה על הנושא, שרת התרבות מירי רגב, כך שמי שיעמוד בראשה יהיה ראש הממשלה בנימין נתניהו ולא רגב - שהודיעה כי היא מתנגדת למתווה.

בהודעה שיצאה מלשכתו של הגר"ד לאו נמסר בין היתר: "הרב הראשי סבור כי לא ייתכן שבמקום הקדוש ביותר לעם היהודי במשך אלפי שנים יבוצעו שינויים שאינם לפי רוח ההלכה וללא אישורים של הרבנים הראשיים".

בעקבות כך, התנפל היום השדרן יורם שפטל, הידוע בסגנונו הבוטה, על הרב הראשי לישראל: "חרפה ובושה שהרב הראשי מגדיר כך את הכותל. הכותל איננו אלא הקיר החיצוני של חומת הר הבית שבנה הורדוס. הקדושה - היא על הר הבית".

הרב הראשי רבי דוד לאו (צילום: Miriam Alster/Flash90)

"הבעיה היא", המשיך שפטל בתוכניתו ב'רדיו ללא הפסקה', "שהרב הראשי הוא בין אלה שמחרימים את הר הבית, ולכן בחוצפתו כי אינה יודעת קץ, הוא מכריז כך על הכותל. זהו שקר הלכתי ממדרגה ראשונה".

השדרן לא נרגע, והמשיך להלום: "מה אפשר לצפות מרב ראשי שבחוצפתו, תוך שקר הלכתי בוטה, קורא לכותל המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר ליהודים. אפילו מערת המכפלה קדושה עשרת מונים יותר מהכותל, על פי כל קנה מידה, ואין כל צל של ספק בזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר