"לשמור על קדושת הכותל"

המאבק על הכותל: מאות חברי ליכוד מחזקים את מירי רגב

מאות חברי ליכוד מחזקים את השרה מירי רגב על מאבקה למען הכותל המערבי • מאות רבנים פנו לשרת המשפטים שקד למנוע את הרחבת הרחבה הרפורמית בכותל (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
מירי רגב (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בצל הסערה סביב הכוונה לאשר את הרחבת הרחבה הרפורמית בכותל המערבי פרסמו הבוקר (ראשון) מאות חברי מרכז ליכוד, ראשי סניפים ופעילים מרכזיים מכתב תמיכה בשרה מירי רגב, על רקע הצהרתה כי תתנגד להקמת רחבה לתנועה הרפורמית בחלקו הדרומי של הכותל המערבי.

במכתב שמתפרסם הבוקר, תחת הכותרת - "שרת התרבות, אנחנו לימינך במאבקך למען הכותל" כותבים הפעילים: "מחזקים את ידיה של השרה מירי רגב בעמידתה האיתנה לשמור על קדושת הכותל המערבי ולא לאפשר הקמה של רחבה רפורמית בסמוך לכותל המערבי".

כפי שדווח מוקדם יותר, הבוקר (ראשון) צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להעלות בממשלה את הצעתו ליטול מהשרה מירי רגב את סמכויות הוועדה לעניין אתרים אריכאולוגים, בשל התנגדותה להרחבת הרחבה הרפורמית. בוועדה חברים גם השר לשירותי דת דוד אזולאי ושרת המשפטים איילת שקד.

הבוקר, בראיון לנעם זיגמן ב'קול ברמה' אמרה רגב כי לא התפטרה מהתפקיד. "ברגע שראש הממשלה ביקש ממני לתת את הסמכויות שלי, אני כמובן לא יכולה להתנגד לזה".

לדבריה, "התייעצתי עם הרבה גורמים ולמדתי היטב את החומר, לדעתי אם יש מקום קדוש אחד למדינת ישראל צריך לשמור עליו. אנחנו צריכים לשים גבולות מאוד ברורים כדי לשמור על מורשת ישראל והמסורת שלפיה נשים מתפללות לבד וגברים לבד. גם נשות הכותל מוזמנות להתפלל, אבל בעזרת הנשים".

רגב העריכה כי "אם שר הדתות דוד אזולאי יצביע נגד, וראש הממשלה ואיילת שקד יצביעו בעד - זה יעבור". לדבריה, היא שוחחה עם השרה שקד "והיא בעד המתווה".

‏השר אורי אריאל אמר בראיון לבצלאל קאהן ב'קול חי' כי "נעשים מאמצים שלא להביא לישיבת הממשלה את העברת מירי רגב מתפקידה. בינינו לבין הבית היהודי יש חילוקי דעות בעניין הכותל. אנחנו שתי מפלגות".

במקביל, פנו מאות רבנים לשרת המשפטים איילת שקד בדרישה לשמור על קדושת הכותל ולמנוע את הרחבת הרחבה הרפורמית.

"בשעות האחרונות נודע לנו כי ביום ראשון הקרוב, ראש הממשלה מתכוון להביא להחלטת הממשלה מינוי של יו"ר ועדת שרים לעניין אתרים ארכיאולוגים וזאת בכדי לאשר הקמת רחבה רפורמית בכותל", כותבים הרבנים בפתח מכתבם. "רחבה זו תוסיף חטא על פשע על המצב הקיים כיום, שבו הוקצה מקום תפילה לתנועה אנטי ציונית, שפוגעת בקודשי ישראל, ומעודדת התבוללות של בני עמנו".

רחבת הכותל המערבי, הבוקר - י"ז בתמוז - הומה במתפללים (צילום: חדשות הכותל המערבי)

בהמשך פונים הרבנים לשרה שקד בבקשה לשמור על ערכי מסורת ישראל ועל ערכי תורת הנצח ולא לאפשר בניית רחבה לרפורמים בכותל, "אנו פונים אליך כחברת ועדת השרים ומחזקים את ידייך להתנגד בכל תוקף לאישור בניית הרחבה. ברור לנו כי כנציגת המחנה הלאומי האמון על מסורת ישראל ועל ערכיה של תורת הנצח לא תתני את ידך לחילול שם שמים והפקרת שריד בית מקדשנו לאותם אלה שמחרפים ומבזים את קדושתו".

לקראת סיום מציינים הרבנים גם את התאריך המיוחד בו נשלח המכתב "ערב שבעה עשר בתמוז, היום בו החל המצור על ירושלים, שממנו החל החורבן עליו התאבלנו כאלפיים שנה, זהו הזמן לחזק את אחיזתנו הפיסית והרוחנית בירושלים כולה ובמקום הכותל המערבי - ממנו לא זזה שכינה בפרט".

הרחבה הרפורמית הבוקר - י"ז בתמוז - ריקה (צילום: חדשות הכותל המערבי)

בין החתומים על המכתב: גם הרב אליהו רחמים זייני ראש ישיבת ההסדר בחיפה, הרב איתן אייזמן מרשת נעם צביה, הרב בן ציון אלגזי ראש ישיבת רמת גן, הרב חיים סמוטריץ רב הישוב בית יתיר, הרב חננאל אתרוג ראש ישיבת שבי חברון, הרב ברוך וידר ראש ישיבת הכותל, הרב גדעון פרל אב"ד אלון שבות, הרב דוד דודקביץ ראש ישיבת רועה ישראל יצהר ורב הישוב, הרב יגאל קמינצקי רבו של גוש קטיף תובב"א, הרב מנחם בורשטיין ראש מכון פוע"ה, הרב שלמה אבינר רב הישוב בית אל וראש ישיבת עטרת ירושלים, ועוד מאות רבנים.

בצלאל זיני מהמטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל, מיוזמי המכתב אומר כי "מאות הרבנים שהצטרפו תוך מספר שעות לקריאה לאיילת שקד למנוע הקמת רחבה רפורמית בכותל מעידים על העמדה הברורה של כל רבני ישראל, קריאה זו מצטרפת להתנגדות שהביעו רבנים רבים כולל זקני הציונות הדתית למתווה הכותל ולהקמת הרחבה הרפורמית לאורך השנתיים האחרונות, אנחנו מקווים שהשרה שקד תהיה נאמנה לדרכה של הציונות הדתית ולערכי הנצח של העם כולו ולא תאפשר הקמת רחבה רפורמית בכותל בית חיינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר